0

معرفی کرم عطری و کاربردهای آن

معرفی کرم عطری
بازدید 73

کرم دست یکی از پرکاربردترین محصولات بهداشتی و آرایشی بین آقایان و خانوم‌ها است. اغلب مردم هنگام خرید کرم دست، صرفا به برند و پیشنهاد دیگران اهمیت می‌دهند و کمتر به مواد مغذی و ویژگی‌های موجود در آن توجه می‌کنند. در صورتی که بهتر است در کرم دست انواع ویتامین‌ها، و مواد مورد نیاز پوست وجود داشته باشد که باعث نرمی و لطافت پوست شود و از خشکی و ترک خودن پوست نیز جلوگیری کند. حال تصور کنید علاوه بر ویتامین‌ها و مواد مغذی که در این کرم به کار رفته، یک رایحه دلنشین از یک ادکلن خوشبو هم نیز در ترکیبات آن وجود داشته باشد، که علاوه بر لطافت و نرمی، یک رایحه دلنشین هم برای پوست شما به ارمغان بیاورد. ما در این مقاله ابتدا به این سوال که کرم عطری چیست پاسخ می‌دهیم و سپس با کاربرد کرم عطری و همچنین ویژگی کرم عطری آشنا خواهیم شد.


کرم عطری چیست؟

شما برای اینکه دست‌هایتان همیشه مرطوب باشد و حس لطافت و نرمی داشته باشد، باید از کرم‌های دست استفاده کنید و همچنین برای اینکه پوستتان بوی خوبی دهد، همیشه باید یک شیشه عطر همراهتان باشد. شاید امکان‌پذیر نباشد که هم کرم و هم ادکلن را همه جا همراه خود داشته باشید. برای رفع این مشکل بهتر است از کرم عطری استفاده کنید. کرم عطری مخصوص دست و ناخن است و علاوه بر نرمی و لطافتی که به پوست می‌دهد، مواد معطری که در آن به کار رفته است باعث ایجاد یک حس خوب برای شما می‌شود. مواد موجود در کرم عطری باعث نرمی و براق شدن ناخن‌ها می‌شود و با رطوبت رسانی و آبرسانی به ناخن‌ها از شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کند.


ویژگی کرم عطری

کرم‌های‌ عطری دارای مواد مغذی فراوانی هستند که هم برای پوست و هم برای ناخن بسیار مفید و ضروری هستند. برخی از مواد تشکیل دهنده کرم عطری به شرح زیر است:

•    روغن آرگان

روغن آرگان با آبرسانی به پوست باعث حفظ آب و رطوب پوست می‌شود و همچنین استفاده از آن به روشن‌تر شدن پوست نیز کمک می‌کند.

•    آلوئه‌ورا

استفاده از آلوئه‌ورا به دلیل خاصیت آبرسانی که دارد، باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

•    عصاره روغن بادام

مواد موجود در عصاره روغن بادام، خاصیت درمانی دارند و باعث التیام و درمان پوست آسیب دیده می‌شوند و همچنین به دلیل خواص مرطوب کنندگی که در روغن بادام وجود دارد، به متعادل سازی پوست خشک نیز کمک می‌کند.

•    روغن شیباتر

روغن شی‌باتر به دلیل جذب بالایی که دارد، باعث حفظ رطوبت در پوست شده و از پیدایش خشکی و چین و چروک جلوگیری می‌کند. همچنین روغن شی‌باتر یک ضد التهاب نیز به حساب می‌آید و از بروز مشکلات پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

•    ویتامین

ویتامین‌های B3  و B5 موجود در کرم عطری، علاوه بر اینکه پوست و ناخن را تقویت کرده و از پیدایش چین و چروک جلوگیری می‌کند، همچنین با داشتن خاصیت ضد التهابی، باعث درمان التهابات پوستی می‌شود.

•    اوسرین

اوسرین یکی از مواد پایه برای ساخت انواع کرم و محصولات بهداشتی است که خاصیت مرطوب کنندگی دارد و با هیدراته نگه‌داشتن پوست، احساس سوزش را از بین برده و پوست آسیب دیده را التیام می‌بخشد.

•    موم زنبور عسل

موم زنبور عسل خاصیت ضد التهابی دارد و با از بین بردن قرمزی پوست، از سوزش و خارش آن نیز جلوگیری می‌کند.


کرم عطری دافی یکی از بهترین انواع کرم عطری بوده که کاملا با پوست ناخن و دست سازگار است و با ترکیبات و عصاره‌هایی از جمله روغن بادام، آلوئه‌ورا، شی‌باتر و انواع ویتامین‌ها به لطافت و نرمی پوست دست و ناخن کمک می‌کند و با انواع رایحه‌های دلنیشن، حس خوشایندی بعد از مصرف ایجاد می‌کند.
انواع کرم عطری دافی عبارت‌اند از: ژادور ( Jadore )، ایفوریا ( Euphoria )، کریستال نویر ( Crystal noir )، گود گرل ( Good girl ) و چنس ( Chance ) که تفاوت آن‌ها تنها در نوع عطر به کار رفته در ترکیباتشان است. این کرم‌ها به راحتی در کیف قابل نگهداری بوده و هر زمان که نیاز به استفاده از آن‌ها داشتید، به راحتی قابل استفاده هستند.

کاربرد کرم عطری

کرم‌های عطری کاربرد فراوانی برای پوست دست و ناخن دارند که به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

•    جلوگیری از خشکی و شکستگی ناخن‌ها
•    حفظ فرم و بهبود انعطاف ناخن
•    جلوگیری از لایه لایه شدن و خشکی پوست دور ناخن
•    آبرسانی و حفظ رطوبت پوست
•    خوشبو کننده پوست
•    جذب سریع و عدم سنگینی روی پوست
•    محافظت از پوست در برابر التهابات پوستی
•    ترمیم کننده و احیا کننده پوست دست و دور ناخن


طرز استفاده از کرم عطری

بعد از اینکه متوجه شدیم کرم عطری چیست، بهتر است با طرز استفاده درست از کرم عطری آشنا شویم.

مقداری از کرم را به پوست دست، بدن یا دور ناخن‌های خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا در کنار نرم و لطیف شدن پوست، ایجاد یک رایحه دلنشین بر روی پوست را تجربه کنید. از ویژگی کرم عطری به ماندگاری رایحه آن می‌توان اشاره کرد. رایحه و عطر کرم‌ها تا 4 ساعت ماندگاری دارد. هنگامی که پوستتان تمیز باشد، با استفاده از کرم در نواحی که دارای نبض است، باعث افزایش ماندگاری رایحه خواهید شد. توجه داشته باشید که کاربرد کرم عطری بیشتر برای دست و ناخن می‌باشد و ترکیباتی که در آن به کار رفته است، مخصوص استفاده برای پوست دست و یا بدن می‌باشد و استفاده از آن برای صورت توصیه نمی‌شود.


کلام آخر

مراقبت از پوست یکی از مهمترین کارها در روزمره ما است. رسیدگی به پوست و مراقبت از آن، سلامتی و زیبایی در سنین بالاتر را تضمین می‌کند. مراقبت از پوست در سنین پایین‌تر، باعث می‌شود که چین و چروک دیرتر به سراغ ما بیایند. استفاده از کرم‌ دست و ناخن علاوه بر حفظ رطوبت و نرمی پوست، باعث استحکام و تقویت ناخن‌ها نیز می‌شود. اگر کرم دست حاوی مواد عطری باشد، باعث ایجاد رایحه دلنشین نیز می‌شود. کرم‌ عطری دست و ناخن می‌تواند نیاز شما برای داشتن یک کرم دست و یک ادکلن را به صورت همزمان برآورده کند. ما در این مقاله ابتدا به این سوال که کرم عطری چیست پاسخ دادیم و سپس در ادامه با ویژگی کرم عطری و همچنین کاربرد کرم عطری نیز آشنا شدیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *