0

11 توصیه برای مراقبت از ناخن طبیعی و بلند

بازدید 121

داشتن ناخن‌های شفاف و بلند در میان اکثر خانم‌ها پرطرفدار است. اگر شما هم جزو چنین افرادی هستید،‌ احتمالا سعی می‌کنید ناخن‌هایتان را از ضربه و شکستگی دور نگه دارید. مشکل اینجاست که هرچقدر هم که حواستان باشد، باز هم احتمال شکستن ناخن‌هایتان وجود دارد؛ پس شاید بهتر باشد دنبال راهکارهای مناسب‌تری باشید.
اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان طبیعی و بلند باشد، باید راه و روش رسیدگی به آن را بلد باشید. منظور از رسیدگی، صرف وقت و هزینه در آرایشگاه‌ها نیست. تکنیک‌های ساده‌‌ای وجود دارند که با انجام درست و به موقع آن‌ها، می‌توانید ناخن‌هایتان را سالم نگه دارید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. اما قبل از اینکه تکنیک‌های مراقبت از ناخن را بشناسید، ابتدا باید ببینید میزان سلامت ناخن‌هایتان چطور است. با خواندن این مقاله،‌ راه‌های مراقبت از ناخن طبیعی را بیشتر بشناسید.


چطور بفهمم ناخن‌هایم سالم هستند؟


قبل از اینکه راه‌های مراقبت از ناخن طبیعی را بفهمید، بهتر است ببینید میزان سلامت ناخن‌هایتان چگونه است. پس، با نشانه‌های ناخن سالم و ناسالم آشنا شوید.


نشانه‌های ناخن ناسالم

  • تغییر رنگ ناخن
  • التهاب پوست اطراف ناخن
  • تغییر ضخامت ناخن 
  • پوسته پوسته شدن
  • نقاط سفید بر روی ناخن
  • ایجاد شیار روی ناخن


نشانه‌های ناخن سالم

  • وجود قسمت هلالی سفید در پایه ناخن‌ها
  • هم اندازه بودن سر سفید ناخن‌های دو دست
  • رنگ صورتی مایل به سفید


فرقی نمی‌کند که ناخن‌هایتان سالم هستند یا نه؛ داشتن یک روتین مناسب، باعث بهبود مشکلات ناخن‌های ناسالم و افزایش استحکام ناخن‌های سالم می‌شود. 


چند روش ساده برای نگهداری از ناخن طبیعی


برای مراقبت از ناخن طبیعی باید حوصله داشته باشید. البته، به این معنی نیست که مراقبت از ناخن کار سخت و پیچیده‌ای است. کافی است حوصله داشته باشید و توصیه‌های گفته شده را رعایت کنید. 


1. جویدن ناخن ممنوع!

جویدن ناخن فقط رفتاری مخصوص کودکان نیست. بزرگسالان هم بر حسب عادت یا قرار گرفتن در شرایط استرس‌زا، ناخن‌هایشان را می‌جوند. اگر عادت به جویدن ناخن‌هایتان دارید، به دنبال راهی برای کنار گذاشتن این عادت مخرب باشید.


2. رعایت بهداشت؛ کلید اصلی سلامت ناخن

قبل از استفاده از ابزارهای تمیز کردن ناخن، حتما آن‌ها را ضدعفونی کنید. برای ضدعفونی کردن ناخن‌هایتان هم می‌توانید از دستمال مرطوب پاک کننده دست و صورت دافی استفاده کنید. این محصول خاصیت آنتی باکتریال داشته و ناخن‌ها را ضد عفونی می‌کند. به علاوه، خشک شدن ناخن‌ باعث شکنندگی آن می‌شود. دستمال‌های مرطوب، ناخن و پوست اطراف آن را مرطوب نگه داشته و باعث افزایش استحکام و براق شدن آن می‌شود.


3. استفاده از پوشش حفاظتی؛ حفاظت و زیبایی ناخن

با کشیدن پوشش محافظتی، یک لایه ماده محافظ روی ناخن شما قرار می‌گیرد. علاوه بر افزایش استحکام، رنگ ناخن‌ها هم زیباتر به نظر می‌رسد.


4. خراشیدن لاک ممنوع!

خراش دادن لاک ناخن فقط به پاک شدن لاک محدود نمی‌شود. شما با این کار سطح ناخن‌تان را هم خراش می‌دهید. چنین کاری باعث می‌شود سطح ناخن خش‌دار و ناصاف شود که باعث ایجاد عفونت و از بین رفتن ظاهر زیبای ناخن می‌شود. به جای این کار، برای پاک کردن ناخن‌ها حتما از دستمال مرطوب لاک پاک کن دافی استفاده کنید.


5. تمیزکاری با دستکش؛ حفظ سلامتی

مواد شوینده دارای مواد شیمیایی مضر هستند، که به پوست و ناخن دست آسیب می‌رسانند. پس حین استفاده از مواد شوینده، حتما از دستکش استفاده کنید. 


6. سوهان ناخن؛ استفاده با دقت و حوصله 

زمانی که می‌خواهید سوهان بکشید آن را به آرامی و در یک جهت بکشید. برای استفاده از سوهان، از یک گوشه از ناخن به سمت وسط و سپس تا گوشه دیگر ناخن حرکت کنید. 


7. استفاده از لاک مناسب

هنگام خرید یا استفاده از لاک، توجه کنید که محصول دارای پارابن و سولفات نباشد. چنین موادی شیمیایی و سنگین بوده و برای سلامت ناخن‌ها مضر هستند. به جای استفاده از لاک‌های شیمیایی، از پولیش‌های طبیعی ناخن استفاده کنید.


8. پاک کردن لاک با لاک پاک کن

استفاده از استون برای پاک کردن لاک باعث ایجاد حساسیت‌ روی ناخن و پوست اطراف آن می‌شود. پس بهتر است به جای استون، از دستمال پاک کننده لاک دافی استفاده کنید. در پدهای پاک کننده لاک، هیچگونه استون و پارابن به کار نرفته است.


9. رژیم غذایی سالم؛ ناخن سالم

شاید تعجب کنید؛ اما یک رژیم غذایی خوب و سالم بر کیفیت ناخن‌های شما تاثیر گذار است. مثلا، کمبود کلسیم باعث شکنندگی ناخن‌ها می‌شود. برای داشتن ناخن‌های سالم، از کلسیم، ویتامین D و E ، آهن، روی و منیزیم به میزان کافی مصرف کنید. می‌توانید این مواد را در رژیم غذایی، یا به صورت مکمل استفاده کنید. خوراکی‌هایی مثل سویا، عدس،‌ آجیل و غلات از جمله خوراکی‌های مفید برای سلامت ناخن هستند.


10. ماساژ ناخن با روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی است. می‌توانید آن را با پنبه به ناخن‌هایتان بمالید یا از دستمال‌های مرطوب کننده حاوی عصاره روغن درخت چای استفاده کنید. فقط چند قطره روغن برای ماساژ دادن ناخن‌ها کافی است، تا ناخن‌های محکمی داشته باشید.


11. ویتامین E؛ ماساژ موضعی، مصرف خوراکی

ویتامین E یک مرطوب‌کننده طبیعی برای نگهداری ناخن‌ها است. می‌توانید ویتامین E را به صورت خوراکی مصرف کنید یا به صورت موضعی روی ناخن‌ها ماساژ دهید.

حالا که متوجه شدید مراقبت از ناخن چقدر ساده و راحت است،‌ وقت آن رسیده که روتین مناسبی برای تقویت ناخن‌هایتان داشته باشید. با استفاده از مواد طبیعی،‌ دستمال مرطوب مناسب و تغذیه مناسب، می‌توانید ناخن‌های بلند و درخشان داشته باشید.

همچنین کرم عطری دست و ناخن دافی با داشتن انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین E در افزایش مقاومت و استحکام ناخن‌ها تاثیر مثبتی داشته و از آن‌ها در برابر خشکی و آسیب محافظت می‌نماید. بنابراین پیشنهاد بسیار مناسبی برای ماساژ ناخن‌هاست.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *