0

12 راهکار دائمی سفید شدن پوست صورت به روش خانگی

12 راهکار دائمی سفید شدن پوست صورت به روش خانگی
بازدید 1681

داشتن پوست روشن و سفید شدن پوست صورت آرزوی هر فردی است که رسیدن به این آرزو هم کار سختی نیست. در تیره و کدر شدن پوست عوامل زیادی مثل آب و هوا، نور خورشید، رژیم غذایی بد تاثیر گذار هستند و همچنین استفاده از برخی محصولات آرایشی به دلیل داشتن برخی مواد شیمیایی به جای کمک به افزایش زیبایی پوست باعث به خطر افتادن سلامتی پوست می‌شوند. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که برای روشن شدن و سفید شدن دائمی پوست صورتان، مایل به درمان‌های طبیعی و روش‌های خانگی هستید، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای انجام داده اید. رژیم‌های غذایی مناسب و همچنین استفاده از ماسک‌های خانگی با مواد مغذی، می‌تواند باعث افزایش روشنایی پوست شود. ما در این مقاله به راه‌های سفید شدن پوست صورت اشاره می‌کنیم و سپس با موادی که می‌توانند معجزه سفید شدن پوست را به دنبال داشته باشند و همچنین با انواع دستور سفید شدن صورت آشنا خواهیم شد.


سفید شدن پوست صورت

پوست عضوی از بدن است که همیشه نمایان است و تاثیرات محیطی و افزایش سن اول بر روی پوست پدیدار می‌شود. به همین دلیل، مراقبت از پوست اهمیت زیادی بر زیبایی انسان دارد. استرس، نور خورشید، آلودگی‌های محیطی، افزایش سن و خستگی می‌توانند بر تیرگی پوست تاثیر گذار باشند. توجه داشته باشید که تیرگی و شفافیت پوست هر فرد با فردی دیگری می‌تواند متفاوت باشد. اگر پوست کسی از کس دیگر تیره‌تر بود نشانه مشکل نیست زیرا نوع و رنگ پوست هر فرد باهم تفاوت دارد. با این حال مواردی وجود دارد که با رعایت آن می‌توان هر رنگ و نوع پوست را شفاف و سفید کرد. در ادامه با مواردی که باعث سفید شدن پوست صورت می‌شوند آشنا می‌شویم و در ادامه با 12 نوع ماسک خانگی برای سفید شدن دائمی پوست نیز آشنا خواهیم شد.

•    بعد از شستن پوستتان همیشه از مرطوب کننده استفاده کنید، حتی اگر پوست چرب دارید. زیرا مرطوب کننده باعث جوانسازی و روشن شدن پوست می‌شود.

•    یکی از نشانه‌های کدر شدن پوست کم آبی است. پوست برای داشتن عملکرد بهتر و همچنین شفافیت، به آب نیاز دارد. بهتر است روزی حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

•    اشعه‌های مضر خورشید باعث کدر شدن و پیر شدن پوست می‌شوند. سعی کنید همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و توجه داشته باشید که SPF آن حداقل 30 باشد.

•    دود و دخانیات باعث کدر شدن پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. برای داشتن پوستی سفید و شفاف بهتر است در معرض دود نباشید.

•    یکی از بهترین ویتامین‌ها برای سفید شدن پوست صورت، ویتامین C است. برای استفاده از ویتامین C می‌توانید از میوه‌های حاوی ویتامین C و همچنین کپسول‌های ویتامین C استفاده کنید.

•    نارگیل خاصیت آنتی کسیدانی و ترمیم کنندگی دارد. اگر به نارگیل حساسیت ندارید از روغن نارگیل برای سفید شدن پوست صورت استفاده کنید.

•    شکر علاوه بر اضافه وزن و کاهش سیستم دفاعی بدن، باعث کاهش کلاژن سازی پوست و پیر شدن پوست نیز می‌شود. بهتر است خوردن شکر را به حداقل برسانید.

•    لایه برداری می‌تواند پوست‌های مرده روی صورت را از بین برده و پوست جوان و شفاف را رو بیاورد. برای این کار می‌توانید از ماسک‌های خانگی لایه بردار و اسکراب‌های ملایم استفاده کنید.

•    ورزش را می‌توان درمان اکثر مشکلات دانست. با ورزش جریان خون بالا رفته و سموم بدن دفع می‌شود. با داشتن یک روتین ورزشی می‌توانید به سفید شدن پوستتان کمک کنید.

انواع ماسک خانگی برای سفید شدن پوست صورت

برای داشتن پوستی سفید و شفاف نیازی به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید انواع محصولات بهداشتی و مراقبتی نیست، بلکه با در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین مواد خانگی می‌توانید انواع ماسک‌های خانگی تهیه کرده تا باعث سفید شدن دائمی پوستتان شود. در ادامه با انواع دستور سفید شدن صورت و 12 مورد از ماسک‌های خانگی آشنا خواهیم شد.


1 – سفید شدن پوست صورت با ماست و عسل

ماست به دلیل داشتن آنزیم‌های روشن کننده هم برای پوست خشک مناسب است و هم برای از بین بردن جای جوش و زخم نیز استفاده می‌شود. عسل هم با خاصیت آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی، می‌تواند به روشنایی پوست کمک کند. برای استفاده از این ماسک 2 قاشق غذاخوری ماست و 1 قاشق چایی خوری عسل را باهم ترکیب کرده و 5 دقیقه به آن استراحت دهید تا مواد به خورد هم روند. سپس برای 20 دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و بعد با آب ولرم آن را شستشو دهید.


2 – سفید شدن پوست صورت با شیر و لیمو

شیر علاوه بر خواص زیاد برای بدن، کمک زیادی بر روشنایی پوست و زیبایی پوست نیز می‌کند. حمام شیر از زمان قدیم تا الان مورد استفاده قرار داده شده و راز زیبایی ملکه‌ها همیشه شستشو پوست با شیر بوده است. لیمو نیز به دلیل خاصیت روشن کنندگی می‌تواند تاثیر آن را دوچندان کند. برای استفاده از این دستور سفید شدن صورت، وان حمام را پر از آب کنید، دو فنجان شیر پرچرب و همچنین آب دو عدد لیمو را باهم ترکیب کرده و به آب اضافه کنید. برای 1 ساعت در وان بخوابید و سپس خود را آبکشی کنید.


3 – سفید شدن پوست صورت با آلوئه‌ورا

خواص آلوئه‌ورا به قدری زیاد است که می‌توان آن را معجزه سفید شدن پوست صورت نامید. آلوسین موجود در آلوئه‌ورا علاوه بر افزایش درخشندگی و شفافیت پوست، باعث درمان التهابات پوستی و کاهش چین و چروک پوستی نیز می‌شود. برای استفاده از این ماسک ابتدا یک عدد آلوئه‌ورا را برش داده و ژل داخل آن را بیرون بیاورید. ژل آلوئه‌ورا را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود استراحت دهید. بعد از آن می‌توانید پوست را آبکشی کنید و یا بگذارید همانطور بماند. خواص این گیاه به قدری زیاد و مفید است که اگر خودتان اذیت نمی‌شوید، می‌توانید بگذارید زمان بیشتری بر روی پوست شما باقی بماند.


4 – سفید شدن پوست صورت با لیمو و عسل

لیمو و عسل 2 عضو جدا نشدنی برای درمان سرماخوردگی هستند. اما این دو ماده فقط برای درمان سرماخوردگی استفاده نمی‌شوند. تصور کنید که یک سفید کننده پوست طبیعی را با یک لایه بردار طبیعی ترکیب کنید و یک ماسکی تولید کنید که علاوه بر لایه برداری باعث سفید شدن دائمی پوست نیز بشود. برای استفاده از این ماسک یک قاشق غذاخوری لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را باهم ترکیب کرده و بر روی تمام نواحی صورت به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار را انجام داده و برای 20 دقیقه به آن استراحت دهید. سپس پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

5 – سفید شدن پوست صورت با روغن نارگیل

یکی از دلایل کدر و تیره بودن پوست صورت سلول‌های مرده پوست است که بر روی پوست باقی مانده‌اند. یکی از راه‌های روشن شدن و سفید شدن پوست صورت، از بین بردن سلول‌های مرده پوست است. پروتئین موجود در روغن نارگیل می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین برده و سلول‌های سالم را جایگزین آن کند. برای استفاده از این ماسک هنگام شب قبل از خواب، مقداری روغن نارگیل را بر روی قسمت‌های تیره پوست بمالید و اجازه دهید تا صبح بر روی پوستتان بماند و سپس صبح روز بعد آن را شستشو دهید. همچنین شما می‌توانید به روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کرده و ترکیب بدست آمده را 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس آبکشی کنید.


6 – سفید شدن پوست صورت با زردچوبه و شیر

زردچوبه از زمان قدیم برای روشن شدن پوست استفاده می‌شد. این ماسک خصوصا در کشور هندوستان برای سفید شدن و روشن‌تر شدن پوست تیره مردم هند، استفاده فراوانی می‌شد. زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین و خاصیت آنتی اکسیدان بودنش، تولید ملانین را کاهش می‌دهد و همین امر باعث روشن شدن پوست می‌شود. همچنین از زردچوبه برای رفع تیرگی کشاله ران و زیربغل نیز استفاده میشود. برای استفاده از این ماسک 2 قاشق غذاخوری زردچوبه و نصف فنجان شیر را باهم مخلوط کرده و اجازه دهید خشک شود. خمیر بدست آمده را برای 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آبکشی کنید.


7 – سفید شدن پوست صورت با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع ویتامین C است و با کاهش ملانین پوست باعث درخشندگی آن می‌شود. گوجه فرنگی خواص فراوانی برای پوست دارد. خاصیت اسیدی بودن آن باعث متعادل سازی PH پوست شده و آنتی اکسیدان بودنش با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه کرده و پوست را شاداب و جوان می‌کند. برای استفاده از این ماسک یک عدد گوجه فرنگی را بشویید و رنده کنید. گوجه فرنگی رنده شده را به پوستتان بمالید و بعد از خشک شدنش با آب شستشو دهید. همچنین گوجه فرنگی برای افرادی که پوستشان به دلیل آفتاب سوختگی تیره شده است نیز می‌تواند مفید باشد.


8 – سفید شدن پوست صورت با آناناس

آناناس حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C و آنتی اکسیدان است که می‌تواند کلاژن سازی پوست را افزایش داده و با رادیکال‌های آزاد پوست نیز مبارزه کند. این دو خاصیت دستور سفید شدن صورت را به بدن صادر می‌کند. همچنین روملین موجود در آناناس حالت کشسانی پوست را افزایش داده و برای رفع چین و چروک نیز موثر است. برای استفاده از این ماسک مقداری آب آناناس را تهیه کرده و با پنبه بر روی صورت خود بمالید و بعد از خشک شدن آن را بشویید. همچنین می‌توانید آب آناناس را با ماست ترکیب کنید تا به صورت خمیری شکل دربیاید. این خمیر غلیظ بدست آمده را برای 20 دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و سپس آبکشی کنید. 


9 – سفید شدن پوست صورت با گلاب، عسل و جوش شیرین

گلاب که از گل‌های معطر و خوشبوی محمدی بدست می‌آید علاوه بر خاصیت روشن کنندگی پوست باعث نرمی و لطافت پوست نیز می‌شود. جوش شیرین نیز به صورت یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند جای جوش و لکه‌های تیره را نیز از بین ببرد. با اضافه کردن عسل به این ترکیب خواص این ماسک نیز دو چندان می‌شود. برای استفاده از این ماسک دو قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق چایی خوری عسل و یک قاشق چایی خوری جوش شیرین را باهم ترکیب کرده و برای 15 دقیقه بر روی پوست خود استراحت دهید. سپس پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

10 – سفید شدن پوست صورت با خیار

آب فراوان موجود در خیار و همچنین ویتامین‌ها و مواد مغذی که در خیار وجود دارد علاوه بر اینکه به سفت شدن پوست کمک می‌کند، باعث افزایش درخشندگی پوست و همچنین سفید شدن دائمی پوست نیز می‌شود. برای استفاده از این ماسک ابتدا یک خیار را به صورت حلقه‌ای برش داده و برای 20 دقیقه بر روی پوست بگذارید. سپس پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.


11 – سفید شدن پوست صورت با سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین B6 و C، فیبر و پتاسیم یکی از بهترین سفید کننده‌های پوست بشمار می‌آید. علاوه بر افزایش درخشندگی پوست، خاصیت انعطاف پذیری پوست را نیز افزایش می‌دهد. برای استفاده از این ماسک ابتدا چند عدد سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید. آب سیب زمینی را بگیرید و برای 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. سپس پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را می‌توانید 2 بار در روز تکرار کنید.


12 – سفید شدن پوست صورت با پرتقال و زردچوبه

مهمترین عنصر مراقبت از پوست که به وفور در پرتقال یافت می‌شود، ویتامین C است.
 پرتقال منبع اصلی ویتامین C به حساب می‌آید. همچنین پرتقال با خواص روشن کنندگی پوست می‌تواند به سفید شدن پوست صورت کمک زیادی کند. پرتقال را هم می‌توان به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک، برای روشن شدن پوست استفاده کرد. برای استفاده از ماسک پرتقال، دو قاشق غذاخوری پرتقال و یک قاشق چایی خوری زردچوبه را باهم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را برای 20 الی 30 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و سپس آبکشی کنید.


کلام آخر

آرزوی داشتن پوستی سفید و شفاف امری نیست که دور از دسترس و محال باشد. با رعایت کردن برخی مراقبت‌ها و انجام ندادن مواردی که باعث آسیب رسیدن به پوست و تیرگی پوست می‌شوند، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و همچنین استفاده از انواع ماسک‌های خانگی، می‌توانید بدون استفاده از هیچگونه مواد شیمیایی، پوستی سفید و روشن داشته باشید. ما در این مقاله ابتدا به موارد و نکات مراقبتی که باعث سفید شدن پوست صورت می‌شوند اشاره کردیم و سپس با 12 نوع از انواع ماسک خانگی که می‌توانند معجزه سفید شدن پوست را داشته باشند نیز آشنا شدیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *