0

رازهای داشتن پوست شفاف که کسی نمیداند

رازهای داشتن پوست شفاف که کسی نمیداند
بازدید 122

همه انسان‌ها به دنبال داشتن پوستی صاف و شفاف هستند و برای داشتن آن هزینه‌ زیادی را پرداخت می‌کنند و یا از محصولات و روتین‌های پوستی استفاده می‌کنند که در بعضی مواقع باعث بدتر شدن وضعیت پوستی خود می‌شوند. درست است که وجود جوش و آکنه بر روی پوست و همچنین نداشتن ژن خوب پوستی این موضوع را دشوار می‌کند اما داشتن پوستی صاف و شفاف را غیر ممکن نمی‌کند. توجه داشته باشید که برای داشتن پوستی زیبا و بی نقص نیازی به درمان‌های سنگین پوستی و یا صرف هزینه‌های زیاد نیست، بلکه با انجام یکسری مراقبت‌های روزانه و آسان از پوست و همچنین استفاده از مواد خوراکی مغذی، می‌توانید به راحتی پوستی زیبا و شفاف داشته باشید. ما در این مقاله ابتدا با راه‌های داشتن پوست صاف آشنا می‌شویم و سپس به مواد غذایی که باعث صاف شدن پوست صورت می‌شوند، اشاره خواهیم کرد.


راز داشتن پوست صاف چیست؟

پوست انسان در طول زندگی توسط عواملی مثل افزایش سن و آب و هوا، دستخوش تغییراتی می‌شود که باعث از بین رفتن شفافیت و زیبایی پوست می‌شود. خشکی، پیری زودرس، جوش، آکنه و دیگر التهابات پوستی از عوارض مراقبت نکردن از پوست است. آیا برای شما این سوال پیش آمده است که چرا زنان شرق آسیا پوستی زیبا و شفاف دارند؟ آیا داشتن پوست صاف مستلزم داشتن ژن پوستی خوب است؟ خیر، داشتن پوست صاف و شفاف فقط و فقط به دلیل مراقبت درست و اصولی از پوست و همچنین داشتن یک تغذیه مناسب است. استمرار و تداوم داشتن یک روتین پوستی مناسب و مراقبت اصولی از پوست باعث شده که زنان کره‌ای و ژاپنی به این اندازه پوستی زیبا و شفاف داشته باشند. ما در ادامه به مهمترین کارهایی که برای داشتن پوست صاف باید انجام داد اشاره خواهیم کرد و سپس با مواد غذایی که باعث صاف شدن پوست صورت می‌شوند آشنا خواهیم شد.

•    خواب مناسب

مهمترین موضوعی که برای داشتن پوست صاف وجود دارد، داشتن خواب کافی است. پوست انسان در زمان خواب شروع به بازسازی و ترمیم خود می‌کند و هر چقدر این زمان کوتاه‌تر باشد پوست آسیب بیشتری می‌بیند. نداشتن خواب کافی باعث ایجاد کم آبی، ایجاد لک و کدر شدن پوست می‌شود. سعی کنید در یک شبانه روز حداقل 8 الی 9 ساعت خواب کافی داشته باشید.

•    محافظت از پوست در برابر نور خورشید

پیری زودرس و ایجاد چین و چروک، جزو آسیب‌هایی است که با زیر نور خورشید ماندن برای پوست اتفاق می‌افتد. اشعه‌های فرابنفشی که در نور خورشید وجود دارد باعث ایجاد لک‌ و چروک بر روی پوست می‌شود. استفاده از ضدآفتاب ساده‌ترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی در برابر نور خورشید است. استفاده از ضدآفتاب نیاز به داشتن سنی خاص نیست، حتی کودکان نیز باید از ضدآفتاب استفاده کنند.


•    نوشیدن آب کافی در طول روز

یکی از رازهای صاف شدن پوست صورت نوشیدن آب کافی در روز است. کم بود آب در بدن و دهیدراته شدن آن باعث ایجاد خشکی و کدر شدن پوست می‌شود. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب علاوه بر اینکه در سلامت جسم تاثیر بسزایی دارد، باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شود که عامل اصلی شفافیت و درخشندگی پوست است.


•    شستن پوست در روز و شب

علاوه بر اینکه نور خورشید باعث آسیب رسیدن به پوست می‌شود، آلودگی‌های محیطی نیز می‌توانند باعث آسیب رساندن به پوست شوند. اگر اهل استفاده نکردن از مواد آرایشی باشید و آرایش هم نکنید، باز هم پوست شما در طول روز در معرض آلودگی‌های محیطی است که عدم پاکسازی پوست می‌تواند خطر ایجاد التهابات پوستی را دو چندان کند. شستن صورت هنگام شروع صبح و همچنین هنگام شب بعد از داشتن یک روز شلوغ می‌تواند کافی باشد. توجه داشته باشید که برای شستن صورت حتما از یک پاک کننده ملایم که خطری برای پوست شما ایجاد نکند استفاده کنید.

ژل شستشوی صورت دافی دارای انواع مواد مغذی اعم از هیالورونیک اسید، انواع ویتامین‌های B5 و E است که باعث کاهش التهابات پوستی و همچنین حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست می‌شود. ژل شستشوی صورت دافی مناسب انواع پوست بوده و با ساختاری ملایم و قدرت پاک کنندگی بالا می‌تواند شفافیت و درخشندگی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد.


•    کاهش مصرف قند

مصرف شیرینی‌جات و هر محصولی که دارای قند است علاوه بر اینکه برای سلامت بدن و جسم انسان مضر است، تاثیر زیادی بر روی سلامت پوست و پیری پوست می‌گذارد. گلوکز باعث افزایش کلسترول در بدن شده و در ادامه ترشح کلاژن سازی پوست را کاهش می‌دهد. کلاژن سازی عامل اصلی جوانی و شفافیت پوست است که عواملی مثل افزایش سن و همچنین مصرف بیش از حد قند می‌تواند باعث کاهش آن شود.


•    کاهش زمان استحمام

شاید برایتان جالب باشد بدانید که قرار گرفتن طولانی زیر دوش آب گرم باعث افزایش التهابات پوستی می‌شود. استفاده از آب گرم به مدت زیاد، باعث خشک شدن پوست و همچنین از بین رفتن لایه چربی پوست می‌شود. با از بین رفتن لایه محافظتی پوست، منافذ پوست باز شده و باعث خشکی بیشتر آن و همچنین ایجاد کدری و چین و چروک پوست می‌شود. بهتر است برای دوش گرفتن به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید و اگر مشکلی با سردی آب ندارید، از آب خنک برای دوش گرفتن استفاده کنید.


•    ورزش

ورزش و انجام حرکات هوازی باعث افزایش گردش خون در پوست شده و همچنین باعث خارج شدن سموم بدن از راه تعریق می‌شود. با داشتن فعالیت ورزشی شاهد تغییر در وضعیت پوست خود می‌شوید و با استمرار ورزش، این موضوع بیشتر نمایان می‌شود. توجه داشته باشید که حتما بعد از ورزش و یا فعالیت بدنی پوست خود را شستشو دهید تا عرق و آلودگی‌ از روی پوستتان پاک شده و تبدیل به جوش و آکنه نشود.


•    استفاده از لایه بردارها

سلول‌های پوست در طول زمان از بین می‌روند و جای خودشان را به سلول‌های تازه و جوان می‌دهند. عدم استفاده از لایه بردارهای پوست باعث باقی ماندن سلول‌های مرده بر روی پوست می‌شود و از آمدن سلول‌های تازه بر روی پوست جلوگیری می‌کند. لایه برداری مناسب بر روی پوست باعث روی کار آمدن سلول‌های جوان پوست شده و به صاف شدن پوست صورت کمک می‌کند.

•    استفاده از تونر و مرطوب کننده

معمولا بعد از شستشوی صورت، PH صورت به هم می‌ریزد. تونر باعث متعادل سازی PH شده و همچنین موادی که با شستشوی صورت بر روی پوست باقی مانده است را از بین می‌برد. توجه داشته باشید که از تونرهای بدون الکل استفاده کنید. مرطوب کننده مهمترین محصول برای شفافیت و تبدیل شدن پوست به پوستی صاف است. استفاده از مرطوب کننده علاوه بر حفظ رطوبت پوست، باعث محافظت از پوست و همچنین لطافت پوست نیز می‌شود.


•    پاک کردن به موقع آرایش

آرایش صورت باعث بسته شدن منافذ پوست شده و راه تنفس پوست را می‌بندد. آرایش غلیظ و سنگین نیز تیرگی پوست و همچنین احتمال ایجاد جوش و آکنه را افزایش می‌دهد. قبل از خواب که پوست شما برای ترمیم و بازسازی آماده می‌شود، حتما آرایشتان را پاک کنید و از پاک کننده آرایشی که بر پایه آب است استفاده کنید زیرا پاک کننده‌هایی که بر پایه روغن هستند منافذ پوست را کمتر مسدود می‌کنند.

میسلار واتر دافی مخصوص پاک کردن آرایش و انواع آلودگی‌های پوستی است. این محلول آرایش پاک کن فاقد هرگونه مواد الکلی بوده و با ترکیباتی اعم از هیالورونیک اسید و ویتامین‌های مورد نیاز بدن، برای پاک کردن آرایش چشم، لب و کل صورت بدون نیاز به آبکشی بسیار مناسب است.


مواد غذایی مناسب برای داشتن پوست صاف


•    ماست

ماست و لبنیات دارای ماده‌ای به نام پروبیوتیک هستند که مصرف آن به هضم، جذب و دفع غذا کمک می‌کند. زمانی که هضم و دفع به خوبی انجام شود و در کارکرد روده خللی ایجاد نشود، پوست کمتر در معرض جوش و آکنه قرار می‌گیرد. همچنین پروتئینی که در ماست وجود دارد باعث کاهش چین و چروک و همچنین افزایش زیبایی پوست می‌شود.


•    آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از مهمترین موادی است که در اکثر محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. آلوئه‌ورا به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، می‌تواند باعث کاهش التهابات پوستی، افزایش کلاژن سازی و همچنین کمک به داشتن پوستی صاف شود. آلوئه‌ورا به صورت خوراکی و موضعی مصرف می‌شود. ژلی که مستقیما از آلوئه‌ورا به بیرون می‌آید، بیشتر در موارد موضعی استفاده می‌شود و برای مصرف خوراکی توصیه نمی‌شود، اما فرآورده‌هایی که حاوی آلوئه‌ورا هستند می‌توانند برای مصرف خوراکی مناسب باشند.

•    میوه

میوه جزو مواد خوراکی به حساب می‌آید که علاوه بر کمک به سلامتی بدن، برای داشتن پوست صاف نیز استفاده می‌شود. میوه‌هایی اعم از انگور، پرتقال و انار معدن آنتی اکسیدان هستند. یکی از مهمترین عوارض داشتن استرس که شاید در روز با آن روبرو شویم، پیری زودرس و ایجاد چین و چروک پوستی است. خاصیت آنتی اکسیدان بودن میوه می‌تواند باعث کند شدن روند پیری و همچنین شفافیت پوست شود.



•    سبزی

سبزی‌ها نقش بسزایی در سلامت پوست و بدن دارند. خاصیت آنتی اکسیدانی و وجود انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی در سبزی باعث بر این شده است که سبزی جزو مواد خوراکی اصلی در بیشتر وعده‌های غذایی ما باشد. سبزی‌هایی مثل جعفری، اسفناج، گشنیز، کاهو، تربچه و کلم بروکلی می‌توانند باعث رفع تیرگی پوست و همچنین افزایش درخشندی پوست شوند.


•    هویج و سیب‌ زمینی

هویج و سیب زمینی دارای ویتامین‌ A و خاصیت آنتی اکسیدان هستند که می‌توانند باعث پاکسازی پوست از درون بدن شوند. همچنین از دیگر خواص هویج و سیب زمینی، محافظت از پوست در برابر نور خورشید و جلوگیری از پیری و چین و چروک پوستی است.


•    گردو

در اکثر رژیم‌های غذایی آجیل‌ها نقش پر رنگی دارند. در میان آجیل، گردوها را می‌توان جزو مغذی‌ترین آن‌ها دانست. گردو حاوی مس و اسید چرب امگا 3 است که باعث افزایش تولید کلاژن سازی پوست و همچنین بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. با بهبود کلاژن سازی و خاصیت ارتجاعی، پوست صاف و نرم می‌شود. مصرف روزانه یک عدد گردو می‌تواند باعث رسیدن چربی‌های سالم مورد نیاز به بدن شود.


•    چای سبز

وقتی بحث رژیم غذایی و لاغری در میان باشد، استفاده از چای سبز حرف اول را می‌زند. اما خاصیت چای سبز فقط به تناسب اندام ختم نمی‌شود، چای سبز را می‌توان جزو معادن آنتی اکسیدان دانست. استفاده از چای سبز باعث کند شدن روند پیری پوست و صاف شدن پوست صورت می‌شود. راز پوست صاف مردم ژاپن، استفاده مکرر از چای سبز است.

انواع مواد غذایی که داشتن پوست صاف را به خطر می‌اندازد



•    استفاده بیش از اندازه از نمک باعث پف کردن صورت و کاهش شادابی پوست می‌شود.

•    مصرف زیاد شکر و کربوهیدرات باعث افزایش تولید چربی پوست شده و باعث آسیب رسیدن به کلاژن پوست می‌شود.

•    مصرف زیاد کافئین باعث افتادگی پوست و پیری زودرس می‌شود.

•    گوشت‌های فراوری شده به دلیل داشتن مقدار زیادی نمک و شکر باعث کدر شدن پوست، ایجاد چین و چروک و همچنین پف کردن پوست صورت می‌شوند.

•    نوشیدنی‌های گازدار به دلیل داشتن مقدار زیادی شکر و قند مصنوعی می‌توانند باعث نازک شدن پوست شده و سلامتی آن را به خطر بیاندازند.

•    مشروبات الکلی باعث کم آب شدن بدن می‌شوند و کم آبی پوست می‌تواند باعث خشکی و ایجاد حالت بی روحی برای پوست شود.

•    غداها و موادغذایی تند باعث افزایش بیش از حد دمای بدن می‌شوند. افزایش دما و گرمی بیش از حد بدن، یکی از عوامل اصلی ایجاد جوش و آکنه است.

•    غذاهای چرب طبیعتا از غذاهای آب پز بسیار خوشمزه‌تر هستند، اما چربی‌های اشباع شده موجود در آن‌ها باعث پیری و ایجاد چین و چروک بر روی پوست می‌شوند.


کلام آخر

داشتن پوست صاف و شفاف بسیار لذت بخش و زیبا است، اما بدون مراقبت از پوست و عدم توجه به سبک زندگی و رژیم غذایی، نه تنها پوست را از حالت صاف و شفاف دور می‌کند، بلکه باعث ایجاد مشکلات پوستی و التهابات پوستی نیز می‌شود. راز سلامتی و شفافیت پوست، مراقبت از آن و داشتن سبک درست زندگی است. شستشوی به موقع پوست، تشخیص نوع پوست و استفاده از مواد مراقبتی مرتبط با نوع پوست، مصرف مواد غذایی مناسب و همچنین پرهیز از مواد غذایی مضر می‌تواند تضمین داشتن یک پوست صاف و زیبا را برای شما داشته باشد. ما در این مقاله سعی کردیم از راز داشتن پوست صاف صحبت کنیم و به مواردی اشاره کردیم که رعایت آن‌ها باعث صاف شدن پوست صورت و همچنین پوست بدن می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *