0

14 ترفند خانگی برای سفت شدن پوست صورت

سفت شدن پوست صورت
بازدید 1033

یکی از مشکلاتی که با افزایش سن و یا بعد از داشتن یک رژیم سخت اتفاق می‌افتد، افتادگی و یا شل شدن پوست است. با بالا رفتن سن میزان کلاژن سازی پوست و همچنین خاصیت ارتجاعی بودن پوست کاهش پیدا می‌کند و باعث شل شدگی و افتادگی پوست می‌شود. افتادگی و شل شدگی پوست امری کاملا طبیعی است که می‌توان آن را کاهش داد. خیلی از افراد با صرف هزینه‌های زیاد و عمل‌های جراحی متعدد، اقدام به از بین بردن آن می‌کنند که عوارض جانبی مخصوص به خودش را نیز دارد. اما می‌توان با روش‌های طبیعی و خانگی این مشکل را حل کرده و باعث کاهش آن شد. ما در این مقاله با انواع سفت کننده پوست صورت آشنا می‌شویم و سپس با مواد خوراکی و موضعی که می‌توانند یک سفت کننده پوست صورت قوی خانگی باشند، آشنا می‌شویم.


عواملی که باعث افتادگی پوست میشوند:

•    افزایش سن باعث کاهش کلاژن سازی پوست می‌شود و به همین دلیل خاصیت ارتجاعی پوست از بین رفته و پوست افتاده و شل می‌شود.

•    افزایش سن باعث از بین رفتن و ضعیف شدن بافت پوستی که از استخوان‌ها و غضروف‌ها پشتیبانی می‌کرد می‌شود که یکی از دلایل شل شدگی پوست است.

•    چربی‌ها در سنین پایین‌تر به صورت متوازن بر روی سطح پوست قرار می‌گیرند. با افزایش سن این چربی‌ها حجم خود را از دست داده و به توده‌‌هایی بر روی پوست تبدیل می‌شوند. همچنین به دلیل جاذبه، توده‌ها به شکل افتاده و آویزان تبدیل می‌شوند.

•    ایستادن زیاد در زیر نور خورشید باعث صدمه زدن به کلاژن و الاستین پوست شده و به رشته‌های پروتئینی پوست نیز صدمه می‌زند.

•    استعمال دخانیت و همچنین آلودگی‌های محیطی روند ایجاد چین و چروک و همچنین افتادگی پوست را نیز افزایش می‌دهد.

•    شل شدگی و افتادگی پوست در مواقع کاهش وزن سریع نیز می‌تواند اتفاق بی‌افتد. زیرا بدن شما بسیار سریع وزن خود را از دست می‌دهد اما پوست شما آماده برای این کاهش وزن نیست.

•    شل شدن پوست بعد زایمان اتفاق می‌افتد که امری طبیعی است. مادرها بعد از 9 ماه به یکباره وزن زیادی از دست می‌دهند که مشابه کاهش وزن سریع است.

•    ژن افراد نیز می‌تواند در افتادگی پوست نیز نقش داشته باشد.

•    استرس علاوه بر اینکه می‌تواند بر کل بدن تاثیر گذار باشد، باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست نیز می‌شود.

•    خواب کافی می‌تواند باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شود و همچنین عدم داشتن خواب کافی علاوه بر کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، باعث کدر شدن پوست و همچنین ایجاد چین و چروک نیز می‌شود.

انواع ماسک سفت کننده پوست صورت

یکی از روش‌های آسان و کم هزینه برای درمان شل شدگی پوست، استفاده از ماسک‌های خانگی است. بیشتر مواد غذایی که ما در روزمره از آن استفاده می‌کنیم خاصیت آنتی اکسیدانی و درمانی برای پوست دارند که باعث شادابی و سفت شدن پوست می‌شوند. در ادامه ما با تعدادی از ماسک سفت کننده پوست صورت قوی خانگی آشنا خواهیم شد.


1 – ماسک سفت کننده پوست صورت آبلیمو، تخم مرغ و شکر

تخم مرغ را می‌توان یکی از بهترین مواد سفت کننده پوست صورت به شمار آورد. در این نوع ماسک ما فقط به سفیده تخم مرغ نیاز داریم. سفیده تخم مرغ غنی از پروتئین است که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. همچنین ویتامین C موجود در آبلیمو نیز باعث سفت شدن پوست شده و شکر با خاصیت لایه برداری می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین برده و باعث روی کار آمدن سلول‌های جوان بشود. برای درست کردن این ماسک یک تخم مرغ را با مقداری شکر و یک قاشق آبلیمو مخلوط کرده و بر روی پوست خود ماساژ دهید، بعد از گذشته 10 دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.


2 – ماسک سفت کننده پوست صورت آووکادو و عسل

عسل خاصیت پاک کننده و همچنین مرطوب کننده برای پوست دارد و آووکادو باعث افزایش کلاژن سازی پوست می‌شود. کلاژن سازی برای سفت شدن پوست بسیار اهمیت دارد. برای استفاده از این ماسک، آووکادو را به صورت یک پالپ درآورده و به آن مقداری عسل اضافه کنید. محصول بدست آمده به صورت خمیر است که آن را بر روی پوست گذاشته و اجازه دهید خشک شود. بعد از خشک شدن خمیر بر روی پوست، صورتتان را شسته و خشک کنید.


3 – ماسک سفت کننده پوست صورت ماست، کلم و عسل

کلم از جمله موادی است که منبع ویتامین و مواد معدنی مفید برای پوست است. ماست باعث افزایش درخشندگی و جوانی پوست شده و عسل نیز یک پاک کننده و مرطوب کننده برای پوست بشمار می‌آید. برای استفاده از این ماسک ابتدا 3 برگ کلم، دوقاشق چای خوری عسل و نصف فنجان ماست را باهم مخلوط کرده تا تبدیل به یک ترکیب یک دست شود. اگر پوست خشکی دارید می‌توانید مقداری روغن بادام نیز به ترکیب اضافه کنید. این ترکیب را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و سپس با آب ولرم شسته و سپس خشک کنید.

برای آشنایی با خواص روغن بادام تلخ کلیک کنید.


4 – ماسک سفت کننده پوست صورت خیار، لیمو و تخم مرغ

این ماسک بسیار مناسب برای فصل تابستان است. استفاده از پوست خیار می‌تواند برای پوست شل شده زیر چشم مفید باشد. برای استفاده از این ماسک، ابتدا یک عدد خیار سرد و خنک را پوست گرفته و له کنید. برای این ماسک ما نیاز به سفیده تخم مرغ داریم. سفیده تخم مرغ را به خیار اضافه کرده و سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید. این ماسک علاوه بر اینکه سفت کننده قوی پوست صورت است، یک ماسک خنک کننده برای صورت نیز هست. ماسک را 20 دقیقه بر روی پوست نگه داشته و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.


5 – ماسک سفت کننده پوست صورت آبلیمو و زیتون

این ماسک یکی از راحت‌ترین سفت کننده پوست صورت است. آبلیمو می‌تواند پوست را تمیز کند و روغن زیتون خواص سفت کنندگی پوست را دارد. استفاده از این ماسک بسیار راحت است. دو قاشق آبلیمو و دو قاشق روغن زیتون را باهم ترکیب کرده و برای 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست خود استراحت داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

6 – ماسک سفت کننده پوست صورت آبلیمو و توت فرنگی

توت فرنگی یکی از بهترین مواد برای بهبود پوست است. آبلیمو نیز یک پاک کننده مناسب برای پوست است. ترکیب این دو ماده باهم مقدار زیادی ویتامین C ترشح می‌کند که بسیار مناسب برای جوانسازی پوست است. برای استفاده از این ماسک نصف فنجان توت فرنگی خرد کرده و با یک مخلوط کننده، آن را به صورت پالپ در بیاورید. سپس به پالپ توت فرنگی نصف فنجان آبلیمو تازه اضافه کنید تا به صورت خمیری نرم در بیاید. این خمیر را بر روی پوست گذاشته و 20 تا 30 دقیقه به آن استراحت دهید. سپس با آب ولرم شسته و خشک کنید.


7 – ماسک سفت کننده پوست صورت موز، عسل و روغن زیتون

موز علاوه بر اینکه به سفت شدن پوست کمک می‌کند، باعث آزاد شدن رادیکال‌های آزاد پوست شده و مانع از پیری زودرس پوست می‌شود. روغن زیتون و عسل نیز به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان، باعث ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست می‌شوند. برای استفاده از این ماسک نصف یک عدد موز را له کرده، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کرده و برای 15 دقیقه بر روی پوست خود استراحت دهید. در نهایت پوستتان را با آب سرد شستشو داده و خشک کنید.


8 – ماسک سفت کننده پوست صورت جو دوسر، عسل و گلاب

جو دوسر یک سفت کننده پوست صورت قوی خانگی به حساب می‌آید. جو دوسر یک انتخاب مناسب برای سفت شدن پوست صورت است، زیرا به صورت عمیق پوست را تمیز کرده و منافذ پوست را می‌بندد. آنتی اکسیدان بودن جو دوسر از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. عسل و گلاب نیز باعث تقویت و تغذیه پوست می‌شود. برای استفاده از این ماسک یک قاشق غذاخوری جو دوسر، یک قاشق عسل و یک قاشق گلاب را باهم مخلوط کرده و برای 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و در نهایت با آب سرد و ولرم پوست خود را بشویید.


9 – ماسک سفت کننده پوست صورت دارچین و روغن زیتون

یکی دیگر از مواد سفت کننده پوست صورت قوی خانگی، دارچین است. دارچین باعث افزایش کلاژن سازی پوست می‌شود و همچنین سفتی و استحکام را برای پوست به ارمغان می‌آورد. برای استفاده از این ماسک ابتدا یک قاشق غذاخوری دارچین را با مقدار کافی روغن زیتون باهم مخلوط کرده تا به حالت خمیری دربیاید. این ترکیب را برای چند دقیقه بر روی پوست صورت خود، به آرامی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورتتان را شستشو دهید.


10 – ماسک سفت کننده پوست صورت ژل آلوئه‌ورا

هنگامی که صحبت از سفت کردن پوست صورت باشد، یکی از بهترین مواد طبیعی، ژل آلوئه‌ورا است. آلوئه‌ورا به دلیل اینکه حاوی اسید مالیک است علاوه بر اینکه خاصیت ارتجاعی بودن پوست را افزایش می‌دهد، یک مرطوب کننده طبیعی نیز بشمار می‌آید. برای استفاده از این ماسک، ژل داخل یک برگ آلوئه‌ورا را بیرون آورده و بر روی صورت خود بمالید. بعد از 15 الی 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.


11 – ماسک سفت کننده پوست صورت گلاب

گلاب یکی از پرکاربردترین مواد طبیعی برای پوست شناخته شده است. گلاب برای پوست می‌تواند مثل یک تونر عمل کرده و علاوه بر سفت کردن پوست شل، باعث روشن شدن و درخشان شدن پوست نیز بشود. شب‌ها قبل از خواب مقداری گلاب را بر روی صورت و گردن خود بمالید تا از پیری زودرس جلوگیری کرده و پوستتان را سفت کنید. همچنین شما می‌توانید گلاب را با مقداری آب لیمو و روغن بادام ترکیب کرده و سپس به پوست خود بمالید تا علاوه بر فواید ذکر شده، خاصیت نرم کنندگی و آنتی اکسیدان بودن نیز به پوست اضافه کنید. این ترکیب را می‌توانید 2 الی 3 بار در هفته به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

12 – ماسک سفت کننده پوست صورت آووکادو و عسل

عسل علاوه بر مرطوب کنندگی پوست یک پاک کننده قوی نیز به حساب می‌آید. آووکادو نیز با افزایش کلاژن سازی پوست به سفت شدن و همچنین جوان شدن پوست کمک زیادی می‌کند. آووکادو را به صورت پالپ دراورده و عسل را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. خمیر بدست آمده را بر روی پوست صورت گذاشته و اجازه دهید تا خشک شود، بعد از خشک شدن، پوست خود را با آب ولرم شستشو داده و خشک کنید.


13 – ماسک سفت کننده پوست صورت رزماری و خیار

روغن رزماری گردش خون را افزایش داده و با خاصیت آنتی اکسیدان بودنش، تولید فیبروبلاست را افزایش داده که باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. روغن رزماری حاوی کارنوسل است که باعث کاهش روند پیری پوست می‌شود. نصف یک عدد خیار را رنده کرده و در یک کاسه به آن یک قاشق روغن رزماری اضافه کنید. ترکیب بدست آمده را به صورت خود بمالید و برای 15 الی 20 دقیقه به آن استراحت دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.


14 – ماسک سفت کننده پوست صورت قهوه، شکر و روغن نارگیل

کافئین موجود در قهوه ذخایر چربی پوست را از بین برده و رطوب اضافه پوست را بر طرف می‌کند که کمک زیادی به سفت شدن پوست صورت می‌کند. همچنین خاصیت آنتی اکسیدان بودن قهوه نیز روند پیری پوست را کاهش می‌دهد.


کلام آخر

شل شدگی و افتادگی پوست امری کاملا شایع است که هر کسی در هر سنی ممکن است با آن روبرو شود. علت افتادگی و شل شدن پوست در هر سنی می‌تواند متفاوت باشد. در سنین پایین رژیم‌های سختی که باعث کاهش وزن ناگهانی می‌شوند، یا بعد از دوران حاملگی افتادگی پوست اتفاق می‌افتد و در سنین بالا، کاهش تولید کلاژن و الاستین عامل اصلی افتادگی و شل شدگی پوست هستند. در این میان ژن افراد، نور خورشید، آلودگی‌های محیطی و لوازم آرایشی می‌توانند بر افتادگی پوست تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند. بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای کنترل و درمان شل شدگی پوست، استفاده از ماسک‌های خانگی برای سفت شدن پوست صورت است. ما در این مقاله با موارد سفت کننده پوست صورت آشنا شدیم و همچنین به 13 مورد از ماسک‌های سفت کننده پوست صورت قوی خانگی نیز اشاره کردیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *