0

8 مورد از فواید بی‌نظیر یخ برای صورت + نحوه استفاده

یخ برای صورت
بازدید 41

راه‌های طبیعی و خانگی همیشه بهترین انتخاب برای درمان و مراقبت از سلامتی بدن و پوست بوده است. یکی از این مراقبت‌های طبیعی، استفاده از یخ می‌باشد. شاید مراقبت از پوست با یخ را کمتر شنیده باشید. اما استفاده از یخ برای زیبایی پوست و بدنسازی، قدمتی چند صد ساله دارد. ماساژ صورت با یخ یا یخ‌تراپی یکی از موارد مهم در روتین پوستی است. یخ درمانی میتواند باعث جوانسازی پوست، افزایش کلاژن سازی پوست و همچنین کاهش التهابات پوست شود. فرقی نمیکند که شما چه نوع پوستی دارید و یا چه فصلی از سال است. استفاده از یخ همیشه میتواند باعث رفع مشکلات پوستی شود. ما در این مقاله علاوه بر اشاره به فواید یخ برای صورت، با نحوه استفاده از یخ برای صورت نیز آشنا خواهیم شد.

فواید یخ برای صورت

امروزه خیلی از افراد به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند و برای انتخاب بهترین راه مراقبت از پوست در تلاش هستند. بعد از یک روز سخت و شلوغ، زمانی که به خانه میرسید، چند تکه یخ میتواند تمام خستگی روی صورتتان را از بین برده و با افزایش گردش خون در صورت، طراوت را به پوست شما برگرداند و پوست را آماده پاکسازی و باقی مراحل روتین پوستی کند. یخ برای صورت فواید زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

جوانسازی پوست

یکی از مهم ترین فواید یخ برای صورت، جوانسازی پوست است. دمای یخ و سرد بودن آن باعث تحریک و افزایش کلاژن سازی پوست میشود که در طولانی مدت تاثیر زیادی در جوانسازی پوست دارد. نواحی که دارای چین و چروک است مثل صورت، گردن و دست‌ها، شما میتوانید با ماساژ یخ در این نواحی باعث کاهش چین و چروک آنها شوید. اما توجه داشته باشید که اگر یخ برای مدت طولانی بر روی پوست قرار گیرد نتیجه عکس دارد و باعث آسیب رسیدن به پوست میشود. بهتر است برای استفاده از آن، چند تکه یخ را بر روی یک دستمال یا پارچه نخی قرار دهید و بعد استفاده کنید. این کار میتواند از خطرات احتمالی تماس مستقیم یخ با پوست و دمای پایین آن محافظت کند.

جوانسازی پوست صورت

کاهش پف دور چشم

کمبود خواب و خستگی چشم از جمله عواملی هستند که باعث گودی زیر چشم و یا پف کردن چشم میشوند. یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن پف دور چشم، استفاده از یخ است. بهتر است همیشه چند تکه یخ با مواد کافئین دار مثل قهوه و چایی در خانه داشته باشید تا بتوانید همیشه از فواید یخ برای صورت بهره‌مند شوید. ترکیب یخ و مواد کافئین دار میتواند باعث نفوذ کافئین به پوست شده و جریان خون را افزایش دهد.

از بین بردن چربی پوست

منافذ پوست وظیفه ترشح چربی و عرق پوست را بر عهده دارند. جمع شدن کثیفی در منافذ پوست، باعث ایجاد جوش میشود. یکی از مهمترین فواید یخ برای صورت، کوچک کردن منافذ باز صورت است. با کوچک شدن منافذ پوست، ترشح چربی به حداقل میرسد. اگر پوستتان خشک است میتوانید چند تکه یخ را بر روی یک پارچه نخی گذاشته و بر روی صورت خود قرار دهید تا از افزایش خشکی پوست نیز جلوگیری کنید.

رفع جوش و آکنه

کثیفی و تجمع باکتری یکی از دلایل ایجاد جوش و آکنه است. حتی استفاده از مواد شوینده نامرغوب نیز میتواند باعث ایجاد آکنه و جوش‌های سرسیاه شود. یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای رفع جوش و آکنه، استفاده یخ برای صورت می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم، یخ میتواند منافذ باز پوست را کوچک کند و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کند. همچنین یخ با خاصیت ضد التهابی بودنش علاوه بر جوش و آکنه، باعث کاهش التهاب زخم نیز میشود. اگر از یخ‌های قالبی برای درمان جوش و آکنه استفاده میکنید، بهتر است قالب خود را تعویض کنید تا از تجمع باکتری جلوگیری کنید.

رفع جوش و آکنه

درخشندگی پوست

ارزان بودن، طبیعی بودن و در دسترس بودن یخ باعث شده که این ماده یکی از درمان‌های مناسب برای پوست صورت باشد. ماساژ صورت با یخ علاوه بر افزایش گردش خون و کلاژن سازی، باعث تنظیم چربی پوست شده و پوست صورت را درخشان‌تر میکند. خیلی از مواد طبیعی که باعث درخشش پوست میشوند را میتوانید درون آب گذاشته و تبدیل به یخ کنید. این کار درخشندگی پوست را افزایش میدهد. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از یخ برای صورت، حتما صورت خود را به صورت کامل شستشو دهید و سپس از فواید یخ برای صورت بهره‌مند شوید.

افزایش جذب مواد آرایشی

یکی از اثرات یخ بر روی پوست، منقبض کردن مویرگ‌های پوست است. با منقبض شدن مویرگ‌ها، حالت کشسانی پوست افزایش پیدا میکند. به همین دلیل، مواد آرایشی روی ناحیه‌ای از پوست که کشسانی بالاتری دارد، بهتر جذب شده و زیباتر نشان داده میشود. استفاده از یخ قبل از آرایش یکی از ترفند‌های متداول و قدیمی است که برای جذب بهتر مواد آرایشی استفاده میشود. قبل از استفاده از هرگونه مواد آرایشی و مراقبتی، صورت خود را کامل شستشو داده، با یخ صورت خود را ماساژ دهید و سپس از مواد آرایشی استفاده کنید تا جذب بهتر آن را مشاهده کنید.

کاهش چاقی صورت

از باورهای رایج و غلطی که وجود دارد این است که استفاده از یخ باعث چاق شدن صورت میشود. یخ نه‌ تنها صورت را چاق نمی‌کند، بلکه باعث لاغر شدن صورت نیز میشود. یخ چربی پوست را از بین میبرد، با کاهش چربی، پوست سفت‌تر و لاغرتر میشود. علاوه بر پوست صورت، پوست باقی اعضای بدن را نیز میتوانید با یخ لاغرتر کنید.

کاهش چاقی صورت

درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی در اثر تابش بیش از اندازه نور خورشید بر روی پوست اتفاق می‌افتد. اولین درمانی که همه افراد در مواجه شدن با این اتفاق انجام میدهند، استفاده از یخ بر روی ناحیه سوخته شده است. یکی از فواید یخ برای صورت، درمان آفتاب سوختگی و یا نیش حشرات است. بهترین راه برای درمان این التهابات، ترکیب یخ و آلوئه‌ورا میباشد. آلوئه‌ورا به دلیل ضد التهاب بودنش، یکی از روش‌های مؤثر در درمان سوختگی است. حال شما میتوانید تکه یخ‌های آلوئه‌ورا درست کنید. خاصیت ضد التهابی بودن آلوئه‌ورا و دمای یخ، بهترین ترکیب برای درمان سوختگی و گزیدگی است.

برای آشنایی با بهترین و موثرترین راه درمان آفتاب سوختگی کلیک نمایید.

نکات مهم هنگام استفاده از یخ برای صورت

نکات استفاده از یخ
  • از برخورد یخ با پوست به صورت مستقیم جلوگیری کنید. برخورد مستقیم یخ با پوست در مواقعی باعث پارگی مویرگ میشود.
  • چنانچه میخواهید از یخ برای صورت استفاده کنید، بهتر است آن را درون یک پارچه نخی گذاشته و سپس بر روی پوست خود بکشید.
  • برای درست کردن یخ، به جای استفاده از آب غیر تصفیه شده، از آب معدنی استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از یخ برای صورت، حتما صورت خود را شستشو دهید تا از تجمع باکتری جلوگیری کنید.
  • هنگام استفاده از یخ برای صورت و ناحیه اطراف چشم مراقب باشید. اگر یخ شما با ماده‌ای دیگر ترکیب شده است، مراقب باشید که به درون چشمتان نفوذ نکند.
  • درمان با یخ نباید با تعدد زیاد انجام شود. اگر در روز چندبار صورت خود را با یخ ماساژ دهید، پوست آسیب خواهد دید.
  • هر مرحله ماساژ با یخ باید بین 10 الی 15 دقیقه طول بکشد. بهترین زمان برای بهره‌مندی از فواید یخ برای صورت، صبح و عصر است.
  • اگر پوست حساس و نازکی دارید، عمل جراحی و یا لیزر به تازگی داشتید و یا اگر مویرگ‌های پوستی شما آسیب دیده است، نباید از ماساژ یخ استفاده کنید.
  • اگر زیر آفتاب بوده‌اید و یا پوست شما به شدت گرم است، ابتدا اجازه دهید پوستتان مقداری خنک شود و سپس از ماساژ یخ استفاده کنید. زیرا این کار باعث آسیب رسیدن به مویرگ‌های پوست و در بعضی موارد سردرد میشود.
  • استفاده از یخ برای صورت میتواند به صورت موقت ظاهری زیبا به پوستتان بدهد و یک درمان دائمی به حساب نمی‌آید.
  • اگر بعد از استفاده از یخ برای صورت، دچار حساسیت شدید و یا قرمزی روی پوست ایجاد شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

کلام آخر

فواید یخ صرفا به کاربردهای خوراکی ختم نمیشود. فواید یخ برای پوست بیشمار است و خیلی از مشکلات پوست را از بین میبرد. یخ برای صورت میتواند برای کاهش چربی پوست، کاهش چین و چروک، درخشندگی پوست، سفت شدن پوست، درمان جوش و آکنه، جذب بهتر مواد آرایشی و همچنین کاهش پف زیر چشم نیز استفاده شود که پیشتر به آنها اشاره کردیم.

اما توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه و نادرست از آن، میتواند فواید یخ برای صورت را به مضرات تبدیل کند. استفاده از یخ برای صورت قدمتی چند صد ساله دارد که خیلی از افراد ماساژ صورت با یخ را درون روتین پوستی خود جای داده‌اند. ما در این مقاله ابتدا به  فواید یخ برای صورت اشاره کردیم و سپس با نحوه استفاده از یخ برای صورت نیز آشنا شدیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *