0

طرز تهیه 11 اسکراب لب خانگی – خداحافظی با خشکی لب

اسکراب لب خانگی
بازدید 24

پوست لب هم مثل پوست باقی بدن نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. خشکی پوست لب یکی از مواردی است که علاوه بر ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن، باعث کوچکتر نشان دادن لب‌های شما نیز میشود. وقتی صحبت از مراقبت از لب‌ها میشود خیلی از افراد به فکر مرطوب کردن لب‌ها می‌افتند. اما برای داشتن لب‌هایی زیبا و سالم باید لایه برداری کنید. اسکراب لب و لایه برداری لب باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و همچنین افزایش نرمی و لطافت پوست لب میشود. برای لایه برداری و اسکراب لب نیازی به هزینه زیادی نیست زیرا میتوانید از اسکراب لب خانگی استفاده کنید. ما در این مقاله ابتدا با اسکراب لب آشنا میشویم و سپس به 11 مورد از انواع اسکراب لب خانگی نیز اشاره خواهیم کرد.

اسکراب لب چیست؟

اسکراب لب یک روشی برای لایه برداری پوست لب است. اسکراب لب میتواند لایه‌های مرده پوست لب را از بین برده و باعث لطافت و نرمی لب شود. پوست مرده لب معمولا در  فصول سرد سال و در اثر ترک خوردن و خشکی پوست اتفاق می‌افتد. در بعضی مواقع آفتاب سوختگی نیز میتواند باعث آسیب رساندن به پوست لب شود. اسکراب لب به صورت شیمیایی و خانگی وجود دارد. اسکراب لب‌های شیمیایی را میتوانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید. اما اگر علاقه مند به محصولات طبیعی وخانگی هستید، میتوانید در منزل اسکراب لب خانگی تهیه کنید.

مزایای استفاده از اسکراب لب

مزایای اسکراب لب
  • مواد تشکیل دهنده اسکراب لب باعث تغذیه و آبرسانی به لب‌ها شده و میتواند خشکی پوست لب را درمان کند.
  • اسکراب لب با از بین بردن پوست‌های مرده، باعث پاکسازی پوست لب میشود.
  • اسکراب لب باعث افزایش نرمی و لطافت لب‌ها میشود که این ویژگی در فصول سرد سال از ترک خوردگی لب‌ها جلوگیری میکند.
  • استفاده از اسکراب لب قبل از زدن رژ لب و براق کننده علاوه بر افزایش درخشندگی رژ لب، باعث بزرگتر دیده شدن لب‌ها نیز میشود.
  • بعضی از اسکراب‌های لب حاوی مواد مرطوب کننده نیز هستند که موجب تغذیه لب‌ها میشوند.

علاوه بر اسکراب لب شما میتوانید برای رفع خشکی پوست لب از بالم لب نیز استفاده کنید. بالم لب دافی با داشتن SPF15 علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از خشکی و افزایش رطوبت پوست لب میشود، از لب‌ها به طور کامل نیز محافظت میکند. بالم لب دافی حاوی مواد مغذی زیادی است که مناسب برای خانم‌ها و آقایان در تمام سنین می‌باشد.

انواع اسکراب لب خانگی

اسکراب لب معمولا از دو ماده لایه بردار و تغذیه کننده تشکیل میشود که ترکیب این دو ویژگی باهم باعث از بین رفتن پوست‌های مرده لب و جایگزین شدن آن با پوست‌های جوان شده و در ادامه با آبرسانی به آن، خشکی پوست لب را از بین می‌برد. در ادامه با انواع اسکراب لب خانگی آشنا خواهیم شد.

1 – اسکراب عسل و روغن نارگیل

روغن نارگیل با داشتن خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی میتواند به خوبی پوست لب را تغذیه کند. عسل نیز علاوه بر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، میتواند یک تقویت کننده خوب برای پوست لب بوده و باعث کاهش خطوط روی لب شود. برای استفاده از این اسکراب لب خانگی دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شکر را باهم مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را برای یک دقیقه روی لب‌ها ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

2 – اسکراب لیمو و وازلین

لیمو در اسکراب لب باعث از بین رفتن لایه‌های مرده پوست میشود و همچنین درخشندگی پوست لب را افزایش میدهد. وازلین میتواند یک مرطوب کننده مناسب برای لب باشد و ماندگاری زیادی بر روی پوست لب دارد. برای استفاده از این اسکراب یک قاشق چای خوری وازلین را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده و سپس به آن یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید. ترکیب بدست آمده را 1 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس شستشو دهید.

اسکراب لیمو

3 – اسکراب پوست پرتقال و روغن بادام

روغن بادام باعث لایه برداری و جوانسازی پوست شده و پوست پرتقال نیز با از بین بردن تیرگی پوست لب، به درخشندگی آن کمک میکند. برای استفاده از این اسکراب لب یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال را باهم ترکیب کرده و مقداری شکر به آن اضافه کنید. به دلیل وجود پوست پرتقال که حاوی مواد بازی است، این اسکراب لب خانگی را برای مدت 30 ثانیه بر روی لب ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

4 – اسکراب روغن نارگیل و وانیل

اگر پوست لبتان دچار آفتاب سوختگی شده است، این اسکراب لب خانگی برای شما مفید هست. عصاره وانیل میتواند باعث درمان پوست لب آفتاب سوخته شود و روغن نارگیل نیز پوست ترک خورده لب را ترمیم میکند. برای استفاده از این اسکراب یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل ترکیب کرده و به آن مقداری شکر اضافه کنید. اسکراب بدست آمده را برای مدت 1 دقیقه بر روی پوست خود ماساژ داده و سپس شستشو دهید.

5 – اسکراب توت‌فرنگی و کیوی

توت فرنگی حاوی مواد مغذی است که میتواند رنگ لب‌ها را روشن‌تر کند. کیوی نیز با از بین بردن خشکی، میتواند پوست لب را نرم تر کند. برای استفاده از این اسکراب لب خانگی، نصف یک عدد کیوی و یک عدد توت فرنگی را باهم پوره کنید و به آن شکر اضافه کنید. اسکراب لب بدست آمده را برای مدت 1 دقیقه بر روی لب‌ها ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

6 – اسکراب قهوه و عسل

خیلی از افراد تصور میکنند که قهوه بیشتر برای نوشیدن استفاده میشود. اما تفاله قهوه میتواند باعث افزایش سلامتی و لطافت پوست لب شود. اسکراب لب قهوه و عسل نیز یک مرطوب کننده عالی برای پوست لب است. برای استفاده از این اسکراب لب یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه و یک قاشق غذاخوری عسل را باهم مخلوط کرده و به آن مقداری شکر اضافه کنید. ترکیب بدست آمده را برای 1 دقیقه بر روی پوست لب ماساژ دهید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

اسکراب لب قهوه

7 – اسکراب روغن گلیسیرین و آب لیمو

کسانی که پوست خشکی دارند و مدام دچار خشکی و ترک خوردگی پوست لب میشوند، میتوانند از روغن گلیسیرین جهت افزایش نرمی و رطوبت لب استفاده کنند. آب لیمو نیز لب‌ها را درخشان‌تر میکند. برای استفاده از این اسکراب لب، یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را باهم ترکیب کنید. توجه داشته باشید که روش استفاده از این اسکراب لب کمی متفاوت است. ترکیب بدست آمده را بر روی لب‌ها پخش کنید و هیچگونه ماساژی ندهید و اجازه دهید اسکراب برای مدت 1 ساعت بر روی لب باقی بماند تا کاملا جذب پوست لب شود. بعد از گذشت 1 ساعت آن را شستشو دهید.

8 – اسکراب عسل و اسطوخودوس

اسطوخودوس جزو گیاهان دارویی است که با توجه به مواد مغذی موجود در آن میتواند یک گزینه عالی برای تقویت پوست لب باشد. عسل نیز ترک پوست را ترمیم کرده و باعث درخشندگی پوست لب میشود. برای استفاده از این اسکراب لب خانگی یک قاشق غذاخوری عسل را با مقداری شکر ترکیب کنید. 5 قطره روغن یا عصاره اسطوخودوس را به ترکیب عسل و شکر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را برای مدت 1 دقیقه بر روی لب‌ها ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید.

9 – اسکراب کاکائو و وانیل

اسکراب لب کاکائو و وانیل یکی از جذاب ترین نوع اسکراب لب خانگی است. کاکائو باعث رطوب رسانی به لب‌ها و لایه برداری آن میشود. وانیل نیز با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، باعث رفع آسیب‌های پوستی میشود. برای استفاده از این اسکراب لب، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را باهم ترکیب کرده و مقداری شکر به آن اضافه کنید. شما میتوانید در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به ترکیب اضافه کنید. تا زمان بدست آمدن یک ترکیب یکدست، مواد را باهم مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را برای 1 دقیقه بر روی لب‌ها ماساژ دهید و سپس شستشو دهید.

10 – اسکراب روغن هسته انگور و نعنا

روغن هسته انگور میتواند گردش خون را افزایش دهد که همین موضوع باعث پر رنگ‌تر دیده شدن لب‌ها میشود. عصاره نعنا موجود در این اسکراب لب، باعث برجسته تر دیده شدن لب‌ها میشود. برای استفاده از این اسکراب لب، نصف قاشق غذاخوری روغن هسته انگور، ده قطره عصاره نعنا و مقداری شکر را باهم مخلوط کرده تا به یک ترکیب یکدست برسید. ترکیب بدست آمده را برای 1 دقیقه بر روی لب‌ها ماساژ دهید و سپس شستشو دهید.

اسکراب هسته انگور

11 – اسکراب بادام

روغن بادام یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان خشکی و ترک خوردگی لب است. همچنین روغن بادام میتواند باعث جوانسازی پوست لب شده و سلول‌های مرده پوست لب را از بین ببرد. برای استفاده از این اسکراب لب خانگی، یک قاشق غذاخوری روغن بادام را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده و مقداری از آن را برای 1 دقیقه بر روی لب‌ها ماساژ دهید. بعد از ماساژ پوست لب را آبکشی کنید.

کلام آخر

پوست لب جزو حساس‌ترین ناحیه پوستی است. به همین دلیل نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارد. در صورت ایجاد زخم یا ترک خوردگی، نیاز به زمان بیشتری برای ترمیم دارد. استفاده از اسکراب لب خانگی علاوه بر مراقبت و درمان مشکلات پوستی لب، باعث افزایش زیبایی و نرمی لب‌ها نیز میشود. شما میتوانید با انجام اسکراب لب خانگی و با صرف کمترین هزینه، از لب‌ها مراقبت کنید. توجه داشته باشید که اسکراب لب به دلیل لایه برداری و رفع التهابات پوستی باید مدت زمان کمی بر روی لب باقی بماند و سپس آبکشی شود. باقی ماندن طولانی مدت اسکراب بر روی لب میتواند التهابات پوستی را افزایش دهد. ما در این مقاله ابتدا با مزایای اسکراب لب آشنا شدیم و سپس در ادامه به طرز تهیه 11 اسکراب لب خانگی اشاره کردیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *