1

روتین مراقبت از پوست در پاییز

روتین مراقبت از پوست در پاییز
بازدید 51

داشتن یک روتین پوستی مناسب یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت از پوست است. دلایل متفاوتی وجود دارد که ما مجبور به تعویض محصولات مراقبت از پوستمان میشویم. دلایلی مثل تغییرات هورمونی، افزایش سن و ایجاد حساسیت‌های پوستی میتوانند باعث تغییر روند مراقبت از پوستمان شوند. اما یکی دیگر از این دلایل، تغییرات شرایط آب و هوایی است. آب و هوا در تابستان باعث ایجاد کم آبی پوست و افزایش در معرض نور خورشید بودن میشود. اما در پاییز به دلیل کاهش دما، افزایش سرما و خشک شدن هوا، شرایط پوست متفاوت است و به همین دلیل روش‌های مراقبت از آن هم دست خوش تغییراتی میشود. به همین دلیل روتین پوستی که در تابستان برای مراقبت از پوست قابل استفاده بود در فصل پاییز و زمستان نمیتواند جوابگوی نیازهای پوستی ما باشند. ما در این مقاله با دلایل افزایش احتمال خشکی پوست در پاییز آشنا میشویم و سپس به نکات مراقبت از پوست در پاییز نیز اشاره خواهیم کرد. 


مراقبت از پوست در پاییز

با آمدن فصل پاییز تغییراتی در بدن ما شکل میگیرد. اولین نقطه‌ای از بدن که تغییرات را حس میکند، پوست است. پوست برای مراقبت و محافظت از خودش، باید با شرایط آب و هوایی وفق پیدا کند. هوای پاییز معمولا خشک و سرد بوده که باعث خشکی و کاهش سطح چربی پوست میشود. به دلیل کاهش رطوبت و خشکی پوست، روتین پوستی که در تابستان جوابگوی نیازهای پوستی ما بود باید به نسبت آب و هوای خشک پاییزی تغییر پیدا کند. علاوه بر تغییر روتین مراقبت از پوست در پاییز، نکاتی مهم برای مراقبت از پوست در پاییز وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

•    روز را با مرطوب کننده شروع کنید

درست است که استفاده از مرطوب کننده در تمام طول سال اهمیت دارد، اما با آمدن پاییز اهمیت استفاده از مرطوب کننده دوچندان میشود. خشکی پوست در پاییز امری طبیعی است و دلیل اصلی آن خشکی و سردی هوا است. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده زمانی است که پوست همچنان خیس است. زمانی که پوست همچنان مرطوب و خیس است، با استفاده از مرطوب کننده میتوانید رطوبت را در پوست حبس نمایید. برای گرفتن نتیجه بهتر و سریعتر، از مرطوب کننده‌هایی که بر پایه آب هستند، استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده دافی با ترکیبی از مواد مغذی مثل شیباتر، روغن نارگیل، آلوئه‌ورا و انواع ویتامین‌ها، علاوه بر افزایش رطوبت و لطافت پوست، باعث کاهش چین و چروک پوستی و همچنین افزایش کلاژن سازی پوست نیز میشود.



•    استفاده از کرم ضدآفتاب در پاییز را فراموش نکنید

شاید شما با خودتان تصور کنید که استفاده از ضدآفتاب فقط در تابستان با هوای گرم و داغ ضروری است. اما این باور اشتباه بوده و استفاده از ضدآفتاب در هر 4 فصل سال ضروری و مهم است. بهتر است از ضدآفتاب با SPF حداقل 30 استفاده نمایید و سعی کنید در بین ساعات 12 تا 4 بعد از ظهر که اشعه فرابنفش خورشید در بالاترین سطح خود قرار دارد، با استفاده از کرم ضدآفتاب، لباس آستین بلند و عینک آفتابی از پوست خود مراقبت کنید.


•    از گرفتن دوش آب داغ در پاییز خودداری کنید

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از خشکی پوست در پاییز، عدم استفاده از آب گرم است. هیچ چیزی به اندازه گرفتن یک دوش آب داغ در هوای سرد پاییزی لذت بخش نیست. اما این کار برای پوست چندان خوشایند نیست. آب داغ خشکی پوست را افزایش داده و دقیقا مثل آفتاب سوختگی، باعث اختلال در تولید چربی پوست و ایجاد التهابات پوستی میگردد. بهتر است در همه فصول سال با آب ولرم استحمام کنید.


•    از شوینده‌های ملایم و سبک استفاده کنید

از موارد مهم مراقبت از پوست در پاییز، استفاده از شوینده مناسب است. فعالیت‌های زیاد و هوای گرم در تابستان باعث میشود که از شوینده‌های قویتر برای پاکسازی پوست استفاده شود. اما در فصول سرد سال مثل پاییز که رطوبت هوا کمتر بوده و خشکی پوست بیشتر میشود، استفاده از شوینده‌های ملایم و سبک باعث نرمی و لطافت بیشتر در پوست شده و از التهابات پوستی جلوگیری میکند.

ژل شستشوی صورت دافی مناسب انواع پوست بوده و با ترکیباتی اعم از هیالورونیک اسید، ویتامین B5 و E، علاوه بر حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست، باعث از بین رفتن چربی‌ها و لطافت پوست میشود.

•    استفاده از لایه بردارها را به حداقل برسانید

درست است که استفاده از لایه‌بردار و اسکراب فواید زیادی داشته و باعث از بین رفتن پوست‌های مرده میشود، اما استفاده زیاد از آن باعث ایجاد التهابات پوستی میگردد. پاییز بهترین زمان برای استراحت پوست است. اما حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی آن را نباید فراموش کرد. برای از بین بردن پوست‌های مرده و جایگزینی آن با پوست جوان و تازه میتوانید از اسکراب و لایه‌بردار استفاده کنید. اما بهتر است به دلیل تغییرت آب و هوایی و تغییرات شرایط پوستی در فصول سرد، استفاده از لایه‌بردارها را به 1 یا نهایتا 2 بار در هفته محدود کنید.



•    نوشیدن آب را افزایش دهید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای مراقبت از پوست در پاییز نوشیدن آب به اندازه کافی است. به طور کلی بدن انسان بین 6 الی 8 لیوان در روز آب نیاز دارد تا بتواند رطوبت پوست خود را ذخیر کند. نوشیدن آب میتواند باعث عدم خشکی پوست در پاییز شده و به حفظ رطوبت و هیدراته بودن پوست کمک کند. همچنین علاوه بر نوشیدن آب استفاده از میوه و سبزیجاتی مثل هندوانه، کاهو و خیار نیز به هیدراته ماندن پوست کمک می نماید.


•    برای پاکسازی از میسلارواتر استفاده کنید

برای پاک کردن آرایش و همچنین پاکسازی پوست بهتر است از میسلارواتر استفاده کنید. میسلارواتر به دلیل اینکه بر پایه آب ساخته شده است برای انواع پوست مناسب بوده و میتواند یکی از موارد مراقبت از پوست در پاییز باشد. خشکی و سردی هوا باعث خشکی پوست شده و نیاز پوست به رطوبت را زیاد میکند. میسلارواترها از ترکیبات آب و روغن تشکیل شدهاند و به دلیل نداشتن هیچگونه الکلی در مواد تشکیل دهنده خود، میتوانند گزینه خوبی برای مراقبت از پوست در پاییز باشند.

میسلارواتر دافی حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین B5 و E بوده و بدون داشتن هرگونه الکلی در مواد تشکیل دهندهاش، علاوه بر پاک کنندگی عمیق آلودگیها و چربیهای ناشی از مواد آرایشی، باعث حفظ رطوبت پوست و آبرسانی به پوست نیز میشود.


•    مراقبت از پاها را فراموش نکنید

هوای سرد پاییز باعث سرد شدن پاها میشود. از طرفی با گرم نگهداشتن پاها و همچنین پوشیدن جوراب، پاها رطوبت خود را از دست داده و موجب خشکی و ترک پوست پاشنه نیز میشوند. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از خشکی پوست در پاییز، از کرم‌های مرطوب کننده و همچنین اسکراب‌ها و لایه بردارهای پا استفاده کنید تا علاوه بر از بین بردن پوست مرده پا، باعث از بین رفتن خشکی پوست نیز بشوند.

•    استفاده از بالم لب را افزایش دهید

اگر عادت به استفاده از بالم لب ندارید، باید استفاده از آن را در پاییز در اولویت خود قرار دهید. همانطور که یک مرطوب کننده از خشکی پوست جلوگیری میکند، بالم لب نیز باعث عدم خشکی لب میشود. یکی از شایع‌ترین مشکلات فصل پاییز خشکی و ترک خوردگی لب‌ها است. لب به دلیل نداشتن غدد چربی بسیار حساس بوده و به آسانی دچار خشکی و ترک میشوند. بهتر است با استفاده مداوم از بالم لب، از خشکی و ترک خوردگی آن جلوگیری شود. خیلی از افراد عادت دارند برای جلوگیری از خشکی لب، مدام لب‌هایشان را با آب دهان خیس میکنند. این کار نه تنها خشکی لب را از بین نمیبرد، بلکه باعث تشدید خشکی لب‌ها نیز میشود.



•    از روغن‌های صورت غافل نشوید

استفاده از روغن‌های پوستی در فصل تابستان باعث بیشتر چرب شدن پوست میشود. اما بهترین گزینه برای مراقبت از پوست در پاییز است. روغن‌های طبیعی پوست یک راه عالی برای بازگرداندن رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی هستند. روغن‌های مثل روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن شیباتر میتوانند باعث جلوگیری از خشکی پوست در پاییز شوند.


•    خواب کافی داشته باشید

داشتن خواب کافی میتواند یکی از مراحل روتین مراقبت از پوست در پاییز باشد. پوست به هنگام خواب در حال ترمیم سازی خود است. هرچه میزان خواب کمتر باشد، پوست فرصت کمتری برای بازسازی و ترمیم خود دارد که همین دلیل میتواند باعث ایجاد مشکلات پوستی شود. داشتن حداقل 7 الی 9 ساعت خواب میتواند از خیلی از مشکلات پوستی جلوگیری نماید.


کلام آخر

مراقبت از پوست در پاییز فقط مربوط به پوست صورت نیست، بلکه تمام پوست بدن نیاز به مراقبت دارند. اگر میخواهید که پوستی سالم و لطیف داشته باشید باید برای هر فصل روتین مراقبتی مناسب را انتخاب کرده و رعایت کنید. مراقبت از پوست و رعایت روتین پوستی نباید باعث بر استرس یا فکر مشغولی برای شما شود. شما میتواند تنها با استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب یک روتین پوستی منظم را شروع کرده و با توجه به نوع پوست و نیازهای آن، موارد روتین پوستی را افزایش دهید. توجه داشته باشید که پوست برای منطبق شدن با تغییرات آب و هوایی و همچنین تغییرات روتین پوستی نیاز به زمان دارد. پس به تدریج موارد مورد استفاده پوستتان را تغییر دهید. ما در این مقاله به دلایل خشکی پوست در پاییز اشاره کردیم و همچنین با راه‌های مراقبت از پوست در پاییز نیز آشنا شدیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. homepage گفت:

    Does your site have a contact page? I’m having a tough time locating it
    but, I’d like to send you an email. I’ve got
    some recommendations for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great site and I look forward to seeing it improve
    over time.