0

راحت ترین روتین پوستی در سفر با کمترین امکانات

مراقبت از پوست در سفر
بازدید 24

مراقبت از پوست و داشتن یک روتین پوستی اهمیت زیادی دارد و یکی از موارد مهمی است، که هر کسی باید به سبک زندگی‌اش اضافه کند. حال اگر در میان این روتین مراقبت از پوست، شما سفری پیش رو داشته باشید، موضوع متفاوت میشود. حالا علاوه بر مراقبت روزانه پوست، باید یک روتین مرقبت از پوست در سفر نیز داشته باشید. روتین مراقبت از پوست در سفر کمی متفاوت‌تر است. زیرا مواردی مثل شرایط آب و هوایی، وعده‌های غذایی و ساعات خواب در سفر تغییر میکند و باید به نسبت آن، روتین مراقبت از پوست نیز تغییر کند تا مشکلی برای پوست به وجود نیاید. ما در این مقاله ابتدا به موارد تاثیر گذار بر پوست در سفر اشاره میکنیم و سپس با روتین پوستی در سفر و مراقبت از پوست در سفر نیز آشنا خواهیم شد.

 تأثیر سفر بر روی پوست

وقتی شما سفر میکنید همان اندازه که روتین زندگی‌تان مثل ساعت خواب، وعده غذایی و شرایط آب و هوایی عوض میشود، روتین مراقبت از پوستتان نیز دستخوش تغییراتی میشود. این تغییرات بسته به نوع پوستتان میتواند متفاوت باشد. در ادامه به چند مورد از تأثیراتی که سفر بر روی پوست میگذارد، اشاره خواهیم کرد.

تغییرات آب و هوایی

اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید، شرایط آب و هوایی مکانی است که به آنجا سفر میکنید. فرقی نمیکند که با چه وسیله‌ای سفر میکنید. مهم شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر است. توجه داشته باشید که پوست شما نیاز به رطوبت دارد و نبود رطوبت باعث ایجاد مشکلات پوستی میشود. اگر مقصد سفر شما هوای سردی دارد، باعث خشک شدن پوست شما میشود. اگر مقصد سفر هوایی گرم و شرجی داشته باشد، پوست شما     شروع به دفع سبوم خود کرده و منافذ آن نیز شروع به بسته شدن میکند. معمولا در سفر موضوع نوشیدن آب فراموش میشود که همین موضوع باعث بهم خوردن وضعیت پوست می گردد.

تاثیر آب و هوا روی پوست

تغییر ساعت خواب

یکی از مهمترین موارد روتین پوستی در سفر، داشتن خواب کافی است. خیلی از افراد بر این باورند که سفر جای خوابیدن نیست و باید حداکثر استفاده از آن را داشته باشند. این باور غلط است زیرا نداشتن خواب کافی علاوه بر اینکه ادامه روند سفر را مختل میکند، باعث ایجاد سیاهی، لک و مشکلات پوستی نیز میشود. بنابراین سعی کنید به میزان کافی در طول سفر بخوابید.

تغییر مواد غذایی

خیلی از افراد در هنگام سفر مایلند که غذا‌های جدید و تازه را امتحان کنند و از آن لذت ببرند. این موضوع مشکلی ندارد. مشکل از آنجا شروع میشود که بعضی از مواد غذایی جدید میتواند باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی شده و ادامه سفر را مختل کند. توجه داشته باشید که فست‌فود و مواد غذایی مضر علاوه بر به خطر انداختن سلامتی بدن، باعث بهم خوردن تعادل پوستی نیز میشود. داشتن یک رژیم غذایی درست یکی از مهمترین موارد مراقبت از پوست در سفر است.

استفاده زیاد از مواد آرایشی

وجود آرایش بر روی صورت به مدت طولانی میتواند باعث مشکلات پوستی شود. به دلیل اینکه هنگام سفر شما نمیتوانید به خوبی و به صورت مستمر روند روتین پوستی‌تان را پیش ببرید، بهتر است از مواد آرایشی کمتری استفاده کنید تا بتوانید روند روتین پوستی در سفر را اجرا کنید.

روتین پوستی در سفر

مراقبت از پوست در سفر اهمیت زیادی دارد. تمام مواردی که به آن اشاره کردیم، مواردی بود که ممکن است باعث تغییر وضعیت پوست و صدمه به آن شود. با دانستن این موارد نیازی نیست که نگران باشید و یا برای سفر همه محصولات مراقبتی خود را به همراه ببرید. شما میتوانید با به همراه داشتن چند محصول مراقبتی و بهداشتی از صدمه رسیدن به پوستتان جلوگیری کرده و بعد از برگشت از سفرتان هم، همچنان پوستی سالم و شفاف داشته باشید. در ادامه به چند مورد از نکات مراقبت از پوست در سفر اشاره خواهیم کرد.

روتین پوستی در سفر

شوینده صورت

شستشوی صورت مهمترین مرحله روتین پوستی در سفر است. به دلیل گشت و گذار در سفر، علاوه بر آلودگی‌های محیطی و چربی، صورت شما بیشتر از مواقع دیگر عرق میکند. اگر عرق مدت زیاد بر روی پوست شما باقی بماند، باعث ایجاد جوش میشود. بهتر است در سفر یک الی دو بار در روز صورت خود را با شوینده مخصوص صورتتان بشویید. سعی کنید از شوینده‌های درون هتل استفاده نکنید. زیرا ممکن است این شوینده‌ها با نوع پوستتان متفاوت باشد و به پوستتان آسیب برساند. بهتر است یکبار صبح و یکبار شب قبل از خوب صورتتان را بشویید تا پوستتان عاری از هرگونه آلودگی و چربی شود.

دستمال مرطوب

برای اینکه بتوانید خیلی سریع و در هر مکانی صورتتان را از آرایش پاک کرده و همچنین رد هیچگونه آلودگی بر روی آن باقی نماند، از دستمال مرطوب استفاده کنید. دستمال مرطوب به دلیل کوچکی‌اش، جای زیادی در چمدان یا کیف شما نمیگیرد و حتی در مکان‌هایی که شما دسترسی به آب ندارید هم میتوانید از آن برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید.

دستمال مرطوب دافی قادر به پاک کنندگی بالای آرایش، آلودگی و چربی‌های باقی مانده روی پوست بوده و حتی میتواند مواد آرایشی ضدآب را نیز از روی پوست پاکسازی کند. مواد مغذی موجود در دستمال مرطوب دافی فاقد هرگونه الکل و پاربن بوده و برای انواع پوست ها مناسب است.

آبرسان

یکی از مهمترین موارد مهم در روتین پوستی در سفر، استفاده از آبرسان‌ها است. نوع محصول آبرسان برای استفاده فرقی نمیکند. هم کرم آبرسان و هم ژل آبرسان میتواند اثربخش باشد. مسافرت در هر شرایطی میتواند باعث خشک شدن پوست ما شود. بهترین راه برای جلوگیری از خشک شدن پوست، استفاده از آبرسان است. آبرسان‌هایی که دارای هیالورونیک اسید میباشند میتوانند بهترین انتخاب باشند؛ زیرا عمل آبرسانی به پوست را به صورت عمقی انجام میدهند. اگر احیانا دسترسی به آبرسان نداشتید، کرم‌های مرطوب کننده نیز میتوانند تا حدودی باعث رفع خشکی پوست شوند.

آبرسانی به پوست

مرطوب کننده

مرطوب کننده برای هر نوع پوستی مهم است زیرا میتواند به حفظ سد محافظتی پوست کمک کرده و رطوبت را در پوست نگه دارد. نکته‌ای که اهمیت دارد این موضوع است که مرطوب کننده باید متناسب با نوع پوستتان انتخاب شود. اگر پوست چرب دارید از مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید. از مرطوب کننده‌هایی که مواد آبرسان بیشتری دارند برای پوست خشک استفاده کنید و همچنین از مرطوب کننده‌های سبک برای نوع پوست مختلط استفاده کنید. هر زمان که از منزل خارج میشوید مقداری از مرطوب کننده را به صورت و گردن خود بمالید و ماساژ دهید تا کامل جذب پوستتان شود. بعد از استفاده از آبرسان‌ها از مرطوب کننده استفاده کنید تا علاوه بر حفظ رطوبت پوست، نرمی و لطافت را برای پوستتان به ارمغان بیاورد.

کرم ضدآفتاب

وقتی صحبت از روتین پوستی در سفر میشود، یعنی انجام مواردی از روتین پوستی که ضروری هستند. کرم ضدآفتاب را میتوان ضروری ترین مورد در روتین پوستی در سفر دانست. استفاده از کرم ضدآفتاب در همه فصول سال ضروری است زیرا از آسیب‌دیدگی، سوختگی و تغییر رنگ پوست جلوگیری کرده و از پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری میکند. خیلی از افراد تصور میکنند که استفاده از کرم ضدآفتاب فقط مختص تابستان و در روز‌های آفتابی است. در حالی که نور خورشید در همه فصول سال خطرناک بوده و حتی در روزهای ابری نیز استفاده از آن ضروری است. استفاده از کرم ضدآفتاب میتواند اثر اشعه‌های مضر خورشید را دفع کرده و یک سد محافظتی بر روی پوست ایجاد کند. بهتر است از ضدآفتاب‌هایی با SPF حداقل 30 استفاده کنید و لی در روزهای داغ تابستان به دنبال ضدآفتابی بروید که SPF آن حداقل 50 باشد.

نکات تکمیلی مراقبت از پوست در سفر

مراقبت از پوست در سفر
  • به مقدار کافی در طول سفر آب بنوشید. آبرسانی به پوست مهمترین قسمت روتین پوستی است.
  • کمتر از مواد آرایشی استفاده کنید. آرایش منافذ پوست را میبندد و با حساس کردن پوست میتواند باعث ایجاد مشکلات پوستی شود.
  • سعی کنید ورزش را در برنامه‌های سفرتان بگنجانید. ورزش منظم میتواند از ایجاد مشکلات پوستی بکاهد.
  • ساعات خوابتان در طول سفر را تنظیم کنید. نخوابیدن و نداشتن خواب کافی روی پوستتان تاثیر بدی میگذارد.
  • شیرینی‌جات و مواد دارای قند میتواند در ایجاد مشکلات پوستی تاثیر گذار باشد. به جای استفاده از این مواد غذایی از میوه‌ و سبزیجات استفاده نمایید.
  • در سفر علاوه بر پوست صورت، پوست لب‌ها نیز خشک شده و ترک می‌خورد. بهتر است برای جلوگیری از ترک خوردگی پوست لب‌ها از بالم لب استفاده کنید.
  • در سفر به دلیل قرارگیری در مکان‌های عمومی و آلوده شدن دستتان، از لمس کردن صورتتان اجتناب کنید. زیرا میکروب به پوست صورتتان منتقل شده و باعث ایجاد مشکلات پوستی میشود.

کلام آخر

خیلی از افراد تصور میکنند که مسافرت چند روزه هیچ آسیبی به پوست نمیزند و نیازی به توجه و مراقبت از آن نیست. اما همین تغییرات آب و هوایی و رژیم غذایی میتواند سلامت پوست را به خطر بیاندازد. مراقبت از پوست در سفر، انجام یک روتین پوستی طولانی و خسته کننده نیست، بلکه یک روتین پوستی معمولی است که در زمان‌های غیر از مسافرت نیز آن را انجام میدهید. برای مراقبت از پوست تنها کافیست از بعضی از کارها که باعث صدمه رسیدن به پوست میشود اجتناب کنید و یکسری از موارد و نکات را رعایت کنید. ما در این مقاله ابتدا درباره موارد مراقبت از پوست در سفر صحبت کردیم و سپس به بهترین روتین پوستی در سفر اشاره کردیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *