0

روتین درست پاک کردن آرایش چیست؟

روتین درست پاک کردن آرایش
بازدید 63

خیلی از خانم‌ها مدت زمان زیادی را صرف آرایش نمودن میکنند. اما برای پاک کردن آرایش خود زمان زیادی نگذاشته و به یک شستشوی ساده بسنده میکنند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بدون پاکسازی پوست به رختخواب میروید، باید بدانید که بزرگترین خیانت را به پوست خود کرده‌اید. همانطور که برای آرایش کردن صورت خود زمان زیادی را اختصاص میدهید و دقت زیادی صرف زیبایی آرایش خود میکنید، برای پاکسازی آرایش نیز باید حساسیت به خرج دهید تا پوست شما از آلودگی و مواد آرایشی پاکسازی شود. باقی ماندن آرایش بر روی صورت میتواند در طول زمان باعث عوارض پوستی شود. ما در این مقاله با روتین پاک کردن آرایش و همچنین روش صحیح پاک کردن آرایش، آشنا خواهیم شد.

پاک کردن آرایش

ایجاد جوش و آکنه، افزایش حساسیت پوست بعد از استفاده از مواد آرایشی و داشتن احساس ناخوشایند بعد از پاکسازی پوست، به دلیل پاکسازی نادرست و غیر اصولی آرایش صورت است. بعد از داشتن یک روز طولانی و بازگشت به خانه علاوه بر وجود آرایش بر روی صورتتان، آلودگی‌های محیطی نیز در انتهای روز بر روی پوست شما وجود خواهند داشت. امروزه مواد آرایشی بسیار مقاوم بوده و میتوانند ساعت‌ها بر روی پوست باقی بمانند. استفاده از مواد آرایشی که ماندگاری بالایی دارند، میتوانند به قسمت‌های حساس صورت آسیب بزنند.

روتین پاک کردن آرایش

لوازم آرایش، اگر بهترین مارک موجود هم باشند، در طولانی مدت باعث آسیب به پوست میشوند. نمیتوان گفت که خانم‌ها آرایش نکنند اما میتوان گفت بهترین راه برای دفع آسیب‌های پوستی ناشی از آرایش، انجام روتین پاک کردن آرایش است. هر محصول پاک کننده، باید در مرحله خودش استفاده شود. برای مثال نمیتوان اول از محصولات مراقبتی استفاده کرد و سپس به پاکسازی پوست بپردازید. روتین پاک کردن آرایش از پاکسازی آرایش چشم‌ها شروع شده و با مرطوب کننده تمام میشود. در ادامه با مراحل روتین پاک کردن آرایش آشنا خواهیم شد.

روتین پاک کردن آرایش
  • شستن دست‌ها

قبل از اینکه روتین پاک کردن آرایش را شروع کنید، ابتدا دست‌های خود را به خوبی بشویید. این کار باعث میشود که آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود بر روی دست‌ها به صورت منتقل نشود.

  • پاکسازی آرایش دور چشم

اولین مرحله از روتین پاک کردن آرایش، پاکسازی آرایش دور چشم است. پوست دور چشم نسبت به پوست بقیه اجزای صورت بسیار نازکتر و حساس‌تر است و به همین منظور، روش صحیح پاکسازی آرایش دور چشم این است که، پاکسازی آن باید با ملایمت و حساسیت بیشتری انجام شود. در بعضی مواقع پاکسازی آرام و با ملایمت آن باعث میشود که این مرحله 2 بار انجام شود که به هیچ عنوان ایرادی ندارد. مواد آرایشی دور چشم مثل خط چشم، ریمل و مداد چشم، معمولا ضد آب بوده و ماندگاری زیادی دارند.

 یکی از محلول‌هایی که مناسب برای پاک کردن آرایش دور چشم است، میسلارواتر نام دارد. میسلارواتر محلولی متشکل از آب و روغن است که برای پاکسازی و از بین رفتن آلودگی و حتی آرایش‌های ضدآب نیز مورد استفاده قرار میگیرد. از میسلارواتر برای پاکسازی آرایش دور چشم نیز میتوان استفاده کرد. فقط کافیست مقداری از محلول را بر روی یک پد یکبار مصرف ریخته و بر روی چشم خود برای چند لحظه فشار دهید.

میسلارواتر دافی یک پاک کننده قوی و بسیار مؤثر بوده که علاوه بر پاکسازی عمیق آلودگی و چربی روی پوست، باعث آبرسانی و افزایش شادابی پوست نیز میشود. میسلارواتر دافی دارای ویتامین‌های E و B5 بوده و برای پاکسازی دور چشم و دور لب نیز مناسب است.

  • پاک کردن آرایش صورت

در این مرحله نوبت به پاک کردن آرایش صورت میرسد. بعد از پاک کردن آرایش دور چشم بهتر است شروع به پاکسازی بقیه اجزای صورت کنید. یکی از بهترین محصولات برای پاکسازی صورت، دستمال مرطوب آرایش پاک کن است. توجه داشته باشید که از دستمال مرطوبی استفاده کنید که علاوه بر پاکسازی کامل منافذ پوست، حاوی الکل نباشد. زیرا الکل باعث خشکی پوست میشود.

دستمال مرطوب آرایش پاک کن دافی  یک پاک کننده قوی آرایش بوده که علاوه بر پاکسازی کامل و عمیق آرایش و چربی روی پوست، باعث کنترل چربی و همچنین رطوبت رسانی به پوست نیز میشود. دستمال مرطوب آرایش پاک کن دافی همچنین ضدالتهاب بوده و مانع از پیری زودرس پوست صورت و دور چشم میشود.

  • شستن پوست صورت

حال که روش صحیح پاک کردن آرایش را مرور کردیم، نوبت به شستشوی صورت میرسد. یک شوینده متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید. بعد از پاک کردن آرایش و چربی‌های روی پوست، با شوینده صورت خود را بشویید. توجه داشته باشید که هنگام شستشوی صورت از ماساژ و ضربه محکم بر روی صورت، خصوصا پوست اطرف چشم خودداری کنید. این کار باعث چروک شدن پوست میشود. بهتر است صورتتان را با نوک انگشتان و به صورت دورانی به مدت 1 دقیقه ماساژ دهید. بعد از ماساژ صورتتان را با آب بشویید. برای مرحله آبکشی، بهتر است از آب ولرم مایل به سرد یا ولرم استفاده کنید. آب داغ باعث افزایش خشکی پوست میشود. بعد از آبکشی و خشک کردن صورت نباید اثری از آرایش بر روی صورتتان باقی مانده باشد. اگر آثاری از آرایش را بعد از شستشو مشاهده کردید بدانید که روش صحیح پاک کردن آرایش را به درستی انجام نداده‌اید.

شستن صورت
  • استفاده از تونر

استفاده از تونر سومین مرحله از روتین پاک کردن آرایش هست. تونر از مهم‌ترین موارد روتین پاک کردن آرایش به شمار می‌آید و یکی از محصولات اصلی پاک کردن آرایش است. اگر هر مقداری از آرایش بر روی منافذ پوست باقی مانده باشد، تونر به صورت عمیق همه آلودگی و آرایش باقی مانده را از بین میبرد. تونر قابلیت تنظیم PH پوست را نیز دارد. در زمان قدیم شستشو با صابون‌های قلیایی انجام میگرفت که باعث به هم خوردن PH پوست میشد. به همین منظور از تونر برای تنظیم PH استفاده میگردید. اما حالا شوینده‌های ملایم با PH مناسب، باعث تغییر کار کرد تونر شدند. در حال حاضر تونر علاوه بر تنظیم PH پوست، باعث آماده سازی منافذ پوست برای جذب رطوبت میشود. همچنین توجه داشته باشید که بعد از استفاده تونر، نیازی به شستشوی پوست نیست و با خیال راحت میتوانید ادامه روتین پوست خود را پیش ببرید.

تفاوت میسلارواتر و تونر چیست؟

شاید خیلی از افراد بر این باور باشند که عملکرد میسلارواتر و تونر شبیه به هم است، و تفاوتی باهم ندارند. اما این طرز تفکر اشتباه است. میسلارواتر اصولا برای پاکسازی آرایش است و قبل از شستشوی صورت استفاده میشود اما تونر بعد از شستشوی صورت استفاده شده و علاوه بر پاکسازی عمیق پوست، برای تنظیم PH پوست نیز مفید است. توجه داشته باشید که برای رعایت روش صحیح پاک کردن آرایش ابتدا از میسلارواتر استفاده کرده و بعد از شستشوی صورت، از تونر استفاده نمایید.

  • رطوبت رسانی به پوست

آخرین مرحله از روتین پاک کردن آرایش، استفاده از مرطوب کننده است. زمانی که پوست خود را به صورت عمیق پاکسازی میکنید و میشویید، باید بلافاصله بعد از آن از مرطوب کننده متناسب با نوع پوستتان استفاده نمایید. این کرم از خشک شدن پوست شما جلوگیری می نماید. توجه داشته باشید که قبل از اینکه از مرطوب کننده استفاده کنید، منتظر خشک شدن کامل پوست نشوید. بلکه باید زمانی که پوستتان هنوز مقداری خیس هست از مرطوب کننده استفاده کنید. زیرا در این حالت رطوبت بیشتری به پوست شما میرسد.

نکات تکمیلی روتین پاک کردن آرایش

نکات تکمیلی پاک کردن آرایش
  • پاک کردن بیش از اندازه پوست باعث تحریک و خشکی بیشتر پوست میشود و به جای حفظ سلامتی و مراقبت پوست، باعث آسیب به آن میشود.
  • کشیدن سفت و خشن پوست دور چشم باعث ایجاد چین و چروک در اطراف پوست چشم میشود.
  • قبل از پاک کردن آرایش، صوررت خود را بخور دهید. این کار به باز شدن منافذ پوست کمک کرده و روند پاکسازی پوست را بهبود میبخشد.
  • اگر از رژ لب تیره استفاده کردید، پاکسازی رژ لب را در الویت قرار دهید. پاک نکردن رژ لب باعث خشکی لب و پوست دور لب میشود.
  • هنگام شستشوی صورت به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید.
  • شوینده صورت نباید بیشتر از یک الی دو دقیقه بر روی صورت شما بماند.
  • پس از پاکسازی آرایش صورت خود را با حوله خشک نکنید، بلکه اجازه دهید تا در فضای باز خشک شود و همچنین برای استفاده از مرطوب کننده آماده شود.
  • اگر مواد آرایشی ضد آب است از مواد شوینده قوی‌تر استفاده کنید نه اینکه تعداد دفعات شستشو را افزایش دهید.
  • اگر هیچگونه آرایشی هم بر روی صورت ندارید، بازهم باید صورت خود را پاکسازی کنید. زیرا پوست آلودگی‌ها را در طول روز جذب خود میکند و حتما نیاز به پاکسازی دارد.

کلام آخر

لازمه داشتن آرایشی زیبا، داشتن پوستی زیبا و سلامت است. پاک کردن آرایش شاید ساده به نظر برسد، اما همین کار ساده وقتی درست انجام نشود میتواند نتیجه عکس دهد. پاک کردن آرایش روتین مشخصی دارد که هر کدام از آنها باید در مرحله خودش انجام شود. همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، پوست انسان هنگام خواب به ترمیم کردن خود میپردازد. پاک نکردن آرایش باعث استراحت نکردن و ترمیم نشدن پوست شده که در طولانی مدت باعث التهابات پوستی و در نهایت افزایش چین و چروک می‌شود. ما در این مقاله ابتدا با روتین پاک کردن آرایش آشنا شدیم و در ادامه با آگاهی از روش صحیح پاک کردن آرایش، میتوانیم از خطرات احتمالی پوست نسبت به مواد آرایشی و آلودگی‌های محیطی، جلوگیری کنیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *