0

طرز تهیه 17 ماسک مو خانگی برای رشد سریع مو

ماسک مو خانگی برای رشد سریع مو
بازدید 752

مو نقش مهمی در جذابیت هر فرد دارد و همچنین زیبایی و سلامت مو می‌تواند بر زیبایی هر فرد تأثیر بگذارد. ریزش ناگهانی مو، شوره، موخوره و کاهش رشد مو، از مشکلاتی هستند که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. استفاده از مواد طبیعی و ماسک‌های خانگی می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را حل کند و نیاز به استفاده از محصولات شیمیایی را کاهش دهد. ماسک مو خانگی برای رشد مو و تقویت مو به کار می‌رود و با داشتن انواع مواد مغذی طبیعی می‌تواند انواع مشکلات پوست و مو را رفع کرده و از وقوع مجدد آن جلوگیری کند. ما در این مقاله با مواردی از ماسک مو برای رشد سریع مو آشنا می‌شویم و به طرز تهیه و نوع استفاده از آن نیز اشاره خواهیم کرد.


ماسک مو برای رشد سریع مو

ماسک موهای خانگی معمولا باعث هیدراته کردن ریشه مو و پوست سر می‌شوند که این موضوع نقش بسزایی در تقویت ساقه مو و همچنین افزایش رشد مو دارد. ماسک مو خانگی همچنین چربی مو و پوست سر را متعادل ساخته و از خشکی و پوسته پوسته شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. ما در ادامه به چند تا از ماسک مو‌های خانگی اشاره خواهیم و با  فواید فراوان آن‌ها آشنا خواهیم شد.


1 – ماسک مو روغن زیتون به همراه شکر

ترکیب شکر با روغن زیتون باعث تقویت مو شده و رطوبت پوست سر را افزایش می‌دهد فقط کافیست، 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه 2 قاشق شکر را ترکیب کرده به پوست سر مالیده و به ساقه‌های مو ماساژ دهید. 15 دقیقه به موها استراحت داده و سپس شستشو دهید.

2 – ماسک مو موز به همراه آووکادو

این ماسک مناسب رشد موها است. بعد از استفاده از این ماسک، مو پروتئین مورد نیازش را دریافت کرده و بلافاصله بعد از استفاده از این ماسک، موها براق می‌شوند. همچنین این ماسک به رفع خشکی مو نیز کمک می‌کند. برای استفاده از این ماسک 2 قاشق غذاخوری آووکادو و 2 قاشق موز را باهم ترکیب کرده و در یک ظرف له کنید تا کاملا یک دست شود. این ترکیب را به مو و ساقه مو بزنید. برای 15 دقیقه به آن استراحت داده و سپس آبکشی کنید.

3 – ماسک موی دارچین، کاکائو و کرم نارگیل

این ماسک خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای رشد مو و تقویت مو بسیار مفید است. با استفاده از این ماسک، جریان خون در پوست سر افزایش پیدا می‌کند و باعث رشد فولیکول‌های مو نیز می‌شود. برای استفاده از این ماسک، یک قاشق غذاخوری دارچین، نصف قاشق غذاخوری پودر کاکائو و مقداری کرم نارگیل را باهم ترکیب کرده تا به صورت یک خمیر یکدست تبدیل شود. آن را به مو و ساقه مو زده و برای 30 دقیقه به آن استراحت دهید، سپس با آب ولرم موها را آبکشی کنید.


4 – ماسک موی عسل و نارگیل

ماسک موی عسل و نارگیل جزو یکی از انواع ماسک مو برای رشد سریع مو است. این ماسک مو علاوه بر تقویت رشد مو، برای درمان موهای آسیب دیده و خشک نیز استفاده می‌شود و بعد از استفاده از آن لطافت به موهای شما برمی‌گردد. برای استفاده از این ماسک مو یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک را باهم مخلوط کرده و به موهای خود بزنید. سپس 30 دقیقه به آن استراحت داده و با شامپوی مخصوص موها را بشویید.


5 – ماسک موی روغن آووکادو، روغن نارگیل و عسل

این ماسک مو جزو بهترین ماسک‌های مو برای رشد سریع مو است. مواد مغذی موجود در این ماسک مو که اعم از مواد معدنی، اسیدهای چرب و مواد آنتی اکسیدانی است، باعث کاهش موخوره شده و موها را درخشان تر می‌کند. نحوه استفاده از این ماسک مو به این صورت است که ابتدا 1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو، 1 قاشق روغن نارگیل و یک قاشق عسل را باهم مخلوط کرده و به ساقه‌های مو بزنید. برای 10 دقیقه اجازه دهید این ترکیب بر روی موهای شما بماند و سپس با آب گرم و شامپوی مخصوص آن‌ها را بشویید.


6 – ماسک موی ماست، تخم مرغ، لیمو و روغن نارگیل

این ماسک مو برای موهای خشک بسیار مفید است. خاصیت آبرسانی این ماسک مو باعث درمان موهای خشک و همچنین تقویت بافت مو می‌شود. برای درست کردن این ماسک مو ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق آبلیمو، نصف فنجان ماست و 1 عدد تخم مرغ را باهم مخلوط کنید و با نوک انگشتان خود این ترکیب را به پوست سر خود بمالید، سپس برای 15 الی 20 دقیقه با یک کلاه یا حوله سطح سرتان را بپوشانید تا گرما حفظ شود. در آخر با شامپوی مخصوص و آب گرم سرتان را بشویید.


7 – ماسک موی روغن نارگیل و دارچین

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است و باعث بهبود بافت آسیب دیده مو می‌شود. ترکیب روغن نارگیل با دارچین علاوه بر افزایش گردش خون و تقویت رشد مو، باعث رفع شکستگی و نازکی مو نیز می‌شود. برای استفاده از این ماسک مو، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری  دارچین را باهم مخلوط کرده و بر روی پوست سر و ریشه‌های مو بزنید. سپس 30 دقیقه به آن استراحت داده و با آب ولرم بشویید.


8 – ماسک موی توت‌فرنگی، روغن بادام و روغن نارگیل

ترکیب این ماسک مخصوص موهای چرب است. این ماسک مو علاوه بر متعادل سازی چربی مو، باعث بسته شدن منافذ باز مو نیز می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این ماسک، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 3 عدد توت فرنگی را باهم مخلوط کرده و به مو و پوست سر خود بزنید. برای 20 دقیقه به آن استراحت داده و سپس آبکشی کنید.


9 – ماسک موی روغن کرچک و تخم مرغ

روغن کرچک منبع پروتئین است و ماسک موی روغن کرچک جزو یکی از بهترین انواع ماسک مو برای رشد سریع مو به‌حساب می‌آید. ترکیب روغن کرچک و تخم مرغ باعث درمان آسیب‌های مو و تحریک رشد دوباره آن‌ها شده و از خشکی مو و پوست سر جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این ماسک مو، ابتدا دو قاشق غذاخوری روغن کرچک و 1 عدد تخم مرغ را کامل باهم مخلوط کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. برای 20 دقیقه این ترکیب را بر روی موهای خود نگه دارید و سپس آبکشی کنید.

10 – ماسک موی رزماری

رزماری به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، رادیکال‌های آزاد مو را از بین برده و باعث ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت موها می‌شود. نحوه استفاده از این ماسک مو به این صورت است که، 3 قاشق غذاخوری رزماری خرد شده و 1 فنجان آب گرم را باهم مخلوط کرده و اجازه دهید خنک شود. این ترکیب را به ساقه‌های مو زده و برای 20 دقیقه به آن استراحت دهید و سپس با آب ولرم آن را بشویید.


11 – ماسک موی چای سبز و تخم مرغ

چای سبز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای درمان ریزش مو و همچنین از بین بردن رادیکال‌های آزاد نیز مناسب است. برای استفاده از این ماسک مو، دو قاشق غذاخوری چای سبز و یک عدد زرده تخم مرغ را باهم مخلوط کرده و به موهایتان آغشته کنید. 20 دقیقه به آن استراحت دهید و سپس آبکشی کنید.

12 – ماسک موی حنا، آبلیمو و تخم مرغ

از بهترین انواع ماسک مو خانگی برای رشد مو، می‌توان به ماسک موی حاوی حنا، تخم مرغ و آبلیمو اشاره کرد. تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است و در اکثر ماسک موها وجود دارد. ترکیب تخم مرغ و حنا علاوه بر افزایش رشد مو و ضخامت مو، باعث درمان ریزش مو نیز می‌شود. برای استفاده از این ماسک مو، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق آبلیمو و یک عدد تخم مرغ را باهم مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر دربیاید. موهای خود را توسط این خمیر ماساژ داده و اجازه دهید برای یک ساعت بر روی موی شما استراحت کند، سپس با شامپوی مخصوص و آب ولرم آن را شستشو دهید.


13 – ماسک موی آب پیاز و عسل

آب پیاز یک ماده مناسب برای ساخت ماسک موی خانگی برای رشد مو است. نگران بوی آب پیاز نباشید زیرا عسل باعث از بین رفتن بوی آن می‌شود. در پیاز ماده‌ای به نام سولفور وجود دارد که یک ماده مفید و مغذی برای افزایش رشد مو است. عسل فقط برای از بین بردن بوی پیاز نیست، ترکیب آن با آب پیاز باعث قوی شدن تارهای مو و افزایش رطوبت آن‌ها نیز می‌شود. برای استفاده از این ماسک مو، آب مقداری پیاز را گرفته و در یک ظرف به آن یک یا دو قاشق عسل اضافه کنید. این دو ماده را تا رسیدن به محلول دلخواه به خوبی مخلوط کنید. این ترکیب را یک شبانه روز بر روی موهای خود نگه داشته و صبح روز بعد آن را شستشو دهید.

14 – ماسک موی برگ کاری و روغن نارگیل

یکی از بهترین نوع موها، موی افراد هندی است. راز زیبایی موی زنان و مردان هندی برگ گیاه کاری است. این ماسک مو یک نوع درمان سنتی هندی است. استفاده از آن اجازه می‌دهد که موی شما خواص ضد التهابی را از برگ کاری و ویتامین‌ها و مواد مغذی را از روغن نارگیل دریافت کرده و موهای شما را مقاوم و تقویت کند. نحوه درست کردن این ماسک مو به این صورت است که، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک مشت برگ کاری تازه را باهم مخلوط کنید و تا جایی که به یک محلول سیاه تبدیل شود بجوشانید. برای 20 دقیقه این ترکیب را بر روی سر خود نگه دارید و سپس آبکشی کنید.


15 – ماسک موی جوی دوسر، روغن بادام و شیر

جوی دوسر جزو غلات مفید و مغذی است که خواص زیادی دارد. جوی دوسر علاوه بر تقویت رشد مو، می‌تواند به عنوان یک محافظ از آسیب‌های مو محافظت کند. برای استفاده از این ماسک مو ابتدا، نصف فنجان جوی دوسر، نصف قاشق غذاخوری روغن بادام و یک چهارم فنجان شیر را باهم ترکیب کنید تا به یک حالت خمیری شکل برسید. قبل از استفاده از این ماسک مو مطمئن شوید که موهایتان خشک یا گره خورده نباشد. سپس برای 20 دقیقه ماسک را بر روی موهای خود نگه دارید و بعد با آب ولرم آن را شستشو دهید.


16 – ماسک موی زنجبیل،آبلیمو و روغن کنجد

خاصیت کلاژن سازی لیمو و آنتی اکسیدان بودن زنجبیل باعث بر این شده که ترکیب این دو ماده باعث افزایش رشد مو و تقویت سلامت مو شود. نحوه استفاده از این ماسک مو به این صورت است که 2 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده، 3 قاشق غذاخوری روغن کنجد و 2 قاشق چای‌خوری آبلیمو را باهم مخلوط کرده تا به ترکیبی خمیری شکل دست پیدا کنید. این خمیر به دست آمده را به موها و پوست سر بزنید و برای 30 دقیقه به آن استراحت داده و سپس آن را آبکشی کنید.


17 – ماسک موی لیموترش، روغن جوانه گندم و خامه ترش

خامه ترش مثل ماست خاصیت نرم کنندگی برای مو دارد. لیموترش با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند آلودگی‌های مو را از بین ببرد. همچنین این ماسک به دلیل وجود اسید لینولئیک در روغن جوانه گندم موجود در آن، می‌تواند کمک زیادی به رفع آسیب دیدگی و خشکی مو بکند. برای استفاده از این ماسک مو، دو عدد لیمو ترش، یک قاشق غذاخوری خامه ترش و یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم را باهم ترکیب کنید و بر روی ریشه‌های مو گذاشته و 30 دقیقه به آن استراحت دهید. سپس با شامپوی مخصوص آن را شستشوی دهید.


کلام آخر

موی زیبا یکی از دلایل جذابیت هر فرد است. به همان اندازه که روتین مراقبت از پوست مهم است، روتین مراقبت از مو نیز اهمیت زیادی دارد. خیلی از افراد برای رعایت یک روتین مراقبتی برای مو، ترجیح می‌دهند که از مواد طبیعی به جای محصولات شیمیایی استفاده کنند. ماسک مو برای رشد سریع مو، تقویت مو، درمان ریزش مو، و درمان شوره سر بسیار مفید است. حتی اگر شما موهای زیبا و پرپشتی دارید و هیچگونه مشکلی برای موهای خود ندارید باز هم برای نگه داشتن سلامت موهای خود نیاز به مراقبت از آن دارید. ما در این مقاله با 17 تا از بهترین انواع ماسک مو خانگی برای رشد مو آشنا شدیم و همچنین با نحوه استفاده هر کدام از آن‌ها نیز اشاره کردیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *