0

کاربردهای جالب دستمال مرطوب کودک

کاربرد دستمال مرطوب کودک
بازدید 140

امروزه محصولات زیادی برای تمیز کردن پوست صورت و بدن موجود است، اما مهم‌ترین آن‌ها، دستمال مرطوب‌ها هستند. دستمال مرطوب تکه‌های کاغذی و پارچه‌ای هستند که در مواد مغذی، مرطوب شده‌اند. 
دستمال مرطوب‌ها انواع مختلفی دارند، که یکی از پرکاربردترین انواع آن‌ها، دستمال مرطوب مخصوص کودکان است. دستمال مرطوب کودک به دلیل فرمولاسیونی که دارد، علاوه بر اینکه مناسب پوست کودک است، مصارف مختلفی هم در زندگی روزمره دارد. از مصارف مهم آن می‌توان به استفاده از دستمال مرطوب کودک برای صورت، پاک کردن آرایش، پاکسازی سطوح و حتی استفاده از دستمال مرطوب کودک برای واژن اشاره کرد. ما در این مقاله ابتدا با دستمال مرطوب کودک آشنا خواهیم شد و سپس به چند مورد از کاربرد دستمال مرطوب کودک در زندگی روزمره، اشاره خواهیم کرد.


دستمال مرطوب کودک چیست؟

دستمال مرطوب‌ها برای هر نوع پوستی، انواع مختلفی دارند. دستمال مرطوب کودک، مخصوص پوست حساس کودکان و نوزادان بوده و PH آن دقیقا برابر PH پوست کودک است. به دلیل فرمولاسیون ملایمی که دستمال مرطوب کودک دارد، از آن برای پاک کردن پوست کودک، پاکسازی ادرار و مدفوع کودک، رفع قرمزی و التهاب پوست کودک، و همچنین پاکسازی و ضدعفونی کردن وسایلی که کودک با آن در تماس است، استفاده می‌شود. در دستمال مرطوب کودک مانند بیشتر دستمال مرطوب‌ها، هیچگونه الکل و مواد شیمیایی به کار نرفته است و هیچ خطری برای پوست حساس کودک ندارد. 


کاربرد دستمال مرطوب کودک 

قابل دسترس بودن و استفاده ساده از دستمال مرطوب، این محصول را به یکی از پرکاربردترین محصولات برای پاکسازی پوست کودک تبدیل کرده است. در مواقع مسافرت که دسترسی به آب سخت است و در مواقعی که تعویض پوشک برای مادران کمی دشوار باشد، دستمال مرطوب کودک کاملا این مشکل را حل کرده و روند انجام آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. فرمولاسیون ملایم به کار رفته در این محصول باعث شده که کاربرد دستمال مرطوب کودک فقط محدود به  بهداشت کودک نباشد، بلکه به یکی از بهترین پاک کننده‌ها در زندگی ما تبدیل شود. در ادامه به کاربردهای جالبی که دستمال مرطوب کودک در زندگی روزمره ما دارد اشاره خواهیم کرد.


•    دستمال مرطوب کودک برای بهداشت کودک

اولین و مهمترین کاربرد دستمال مرطوب کودک، برای بهداشت و پاکسازی پوست کودک می‌باشد. کوچک بودن سایز و ابعاد آن باعث شده که این محصول در مواقع مهمانی و مسافرت، که شسشتوی کودک دشوار است، همیشه در کیف مادران جای داشته باشد.

دستمال مرطوب کودک دافی، حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست کودک می‌باشد، که مناسب برای پاکسازی و رفع حساسیت پوست کودک است. با توجه به فرمولاسیون بر پایه آب این دستمال مرطوب و اینکه PH آن دقیقا برابر 5.5 است و کاملا مناسب پوست حساس کودک است، استفاده از آن باعث لطافت و نرمی پوست و همچنین جلوگیری از قرمزی و التهاب آن می‌شود.


•    دستمال مرطوب کودک برای پوست دست و صورت

استفاده زیاد از آب یا بعضی مواد شوینده باعث خشکی و التهابات پوستی می‌شود. دستمال مرطوب کودک به دلیل مواد مغذی ملایمی که در آن به کار رفته است، کاملا مناسب پاکسازی پوست دست و صورت است. افرادی که پوست خشک دارند و نمی‌توانند از صابون یا مواد شوینده برای شستشو و پاکسازی پوست خود استفاده کنند، به راحتی می‌توانند دستمال مرطوب کودک را جایگزین مواد شوینده کنند.


•    دستمال مرطوب کودک برای پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش مرحله اول مراقبت از پوست است. پاک نکردن آرایش باعث ایجاد چین و چروک زودرس و التهابات پوستی می‌شود. خیلی وقت‌ها پاک کردن آرایش به دلیل خستگی و نبود آب یا مواد شوینده مخصوص پاک کردن آرایش، به تعویق می‌افتد یا انجام نمی‌شود. اگر دستمال مرطوب کودک به همراه دارید به راحتی می‌تواند آرایشتان را پاک کنید و یا اگر آرایش غلیظی دارید ابتدا پوست خود را سبک کنید و سپس آن را برای شستشو آماده کنید. مواد به کار رفته در دستمال مرطوب کودک کاملا مغذی و بدون الکل بوده که مناسب با پوست صورت است.


•    دستمال مرطوب برای براق کردن محصولات چرمی

محصولات چرمی اعم از کیف، کفش، لباس و حتی مبل‌های چرمی از گذشته طرفداران خاص خود را داشته‌است. اگر اهل استفاده از محصولات چرمی باشید، می‌دانید که محصولات چرم، زمانی جلوه خودش را نشان می‌دهد که تمیز و براق باشد. شما با دستمال مرطوب‌ کودک به راحتی می‌توانید محصولات چرمی را تمیز کرده و لکه‌هایی که بر روی آن مانده است را پاک کنید. همچنین موادی که در دستمال مرطوب کودک به کار رفته است، هیچگونه خطری برای رنگ محصولات چرمی ندارد.


•    دستمال مرطوب کودک برای بهداشت حیوانات خانگی

تمیزی و بهداشت، یکی از مهمترین و حساس‌ترین مسائل نگهداری از حیوانات خانگی است. کثیفی صورت و بدن حیوان خانگی تا کثیفی و حتی ترک خوردن پنجه‌ها، از مهمترین چالش‌های نگه‌داری از حیوانات خانگی است. دستمال مرطوب کودک به دلیل نبود مواد شیمیایی و الکل، کاملا برای پوست حیوانات بی‌خطر است. شما از دستمال مرطوب کودک می‌توانید برای پاکسازی بدن و صورت حیوان بدون نگرانی از تحریکات پوستی استفاده کنید. همچنین مواد مغذی موجود در دستمال مرطوب کودک، برای پاکسازی و تمیزی پنجه‌های حیوان مناسب بوده و از ترک خوردن و زخم شدن پنجه‌ها جلوگیری می‌کند.


•    دستمال مرطوب کودک برای واژن

واژن محلی مناسب برای رشد باکتری و قارچ است. عدم رعایت بهداشت فردی می‌تواند باعث مشکلات و بیماری‌های پوستی شود. نواحی تناسلی و واژن هم پوست حساسی دارند و استفاده غلط از مواد شوینده نامناسب می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. کاربرد دستمال مرطوب کودک برای واژن در پاکسازی و تمیزی آن است. درست است که دستمال مرطوب کودک می‌تواند یک محصول خوب برای بهداشت فردی باشد، اما بهتر است برای تمیزی و پاکسازی واژن و نواحی تناسلی از دستمال مرطوب مخصوص بانوان استفاده کنید.

دستمال مرطوب بانوان دافی، با ترکیبات ضد التهابی و گیاهی، کاملا مناسب تمیزی و پاکسازی نواحی تناسلی است. همچنین به دلیل اینکه این محصول فاقد هرگونه الکل و مواد شیمیایی بوده، برای استفاده قبل و بعد از رابطه جنسی و در دوران قاعدگی بهترین اننتخاب و کاملا مناسب است .


•    دستمال مرطوب کودک برای تسکین پوست

آفتاب سوختگی باعث قرمزی و سوزش پوست می‌شود. زمانی که این اتفاق افتاد، شما می‌توانید به وسیله یک دستمال مرطوب کودک، ناحیه ملتهب را خنک کرده و از شدت سوزش آن بکاهید. همچنین اگر دچار زخم یا خراشیدگی شدید دستمال مرطوب کودک می‌تواند التهاب آن را کاهش دهد، توجه داشته باشید که در دستمال مرطوب کودک هیچگونه مواد ضدعفونی به کار نرفته است و استفاده از آن در این شرایط صرفا می‌تواند به صورت موقت التهاب را کاهش دهد.


•    دستمال مرطوب کودک برای رفع پرز مو

زمانی که موهایتان را صاف کرده‌اید، موهای پرزدار جلوه بدی به موها می‌دهد. برای رفع پرزهای مو شما می‌تواند از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید. می‌توانید با کشیدن دستمال مرطوب کودک به موها، شاهد از بین رفتن پرزهای مو باشید.


•    دستمال مرطوب کودک برای رفع لکه‌های رنگ مو

هنگام رنگ کردن مو، ممکن است چکه‌هایی از رنگ بر روی صورت و گردن بچکد و تبدیل به لکه‌هایی بر روی پوست شود که پاک کردن آن اصلا کار راحتی نیست. در هنگام رنگ کردن مو، شما می‌تواند به وسیله دستمال مرطوب کودک به سرعت چکه‌های رنگ بر روی صورت گردن یا محیط را پاک کنید.


•    دستمال مرطوب کودک برای پاک کردن جای مام و دئودرانت

مام و دئودرانت از محصولات پرکاربرد در زندگی روزمره هستند. استفاده از این دو محصول زمانی که لباس تیره پوشیده‌اید شاید باعث باقی ماندن آثاری بر روی پارچه شوند که نمای نامناسبی به لباس می‌دهد و دیر پاک کردن این لکه‌ها باعث ماندگاری آن بر روی پارچه می‌شود. دستمال مرطوب کودک کاملا می‌تواند لکه‌های مانده از مام و دئودرانت را پاک کند و هیچ آسیبی به بافت پارچه وارد نکند.


•    دستمال مرطوب کودک برای پاک کردن لاک اضافی ناخن

هنگام لاک زدن روی ناخن، اشتباهاتی می‌تواند رخ دهد و باعث باقی ماندن لاک بر روی گوشه‌های ناخن و یا پوست انگشت‌ها شود. بسیاری از افراد به دلیل خشک بودن یا حساس بودن پوستشان، نمی‌توانند از الکل و یا مواد شیمیایی برای پاک کردن لاک‌های اضافیِ پوست استفاده کنند. دستمال مرطوب کودک بدون داشتن هیچ ماده شیمیایی یا الکلی و با موادی کاملا مناسب برای پوست، می‌توانند به راحتی اثرات باقی مانده بر روی ناخن و پوست را پاک کند و هیچ خطری برای آن‌ نداشته باشد.

•    دستمال مرطوب کودک برای تمیز کردن گیاهان


گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی با گذشت زمان بر روی گل و گیاهان طبیعی و مصنوعی می‌نشیند و چهره زیبای آن‌ها را از بین می‌برد. برای تمیزی برگ‌های گیاهان خود می‌تواند از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید. مواد موجود در دستمال مرطوب کودک هیچ ضرری برای گیاهان ندارد و باعث تمیزی و برق افتادن برگ‌های گیاهان می‌شود.
  

•    دستمال مرطوب کودک برای پاک کردن انواع سطوح و اجسام

شاید بتوان گفت بیشترین کاربرد دستمال مرطوب کودک برای پاک کردن اشیا و انواع سطوح است. دستمال مرطوب کودک را می‌توان برایتمیز کردن انواع سطوح مثل صفحه کلید که یکی از آلوده ترین مکان‌ها است، دستگاه‌های باشگاه ورزشی، در هواپیما و وسایل نقلیه که محیط‌های عمومی و مستعد برای کثیفی و رشد باکتری هستند و حتی سطح ماهیتابه‌ای که با چربی پوشیده شده و سخت پاک می‌شود، استفاده کرد. همچنین از دستمال مرطوب کودک برای پاک کردن انواع اشیا مثل اسباب‌بازی‌های کودک، اجزای درون خودرو مثل فرمان و دنده، وسایل عمومی موجود در هتل‌ها و اشیائی که در روزمره با آن سروکار دارید، می‌توانید استفاده کنید.


کلام آخر

دستمال مرطوب کودک در وهله اول مناسب برای پوست و بهداشت کودک است. در مواردی که، نیاز به شستشو و یا استفاده از یک محصول برای تمیز و پاک کردن داشتید، دستمال مرطوب کودک می‌تواند به کمک شما بیاید. بدون استرس از اینکه این محصول صدمه‌ای وارد کند، می‌توانید از آن، برای پاکسازی استفاده کنید. حتی دستمال مرطوب کودک برای واژن که یک محیط حساس است، کاملا مناسب و سازگار بوده و هیچ ضرری برای آن ندارد. ما در این مقاله با انواع کاربرد دستمال مرطوب کودک برای پاکسازی آشنا شدیم و فهمیدیم که دستمال مرطوب کودک برای صورت، پاک کردن آرایش، انواع لکه‌ها، تسکین پوست و انواع سطوح قابل استفاده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *