0

بهترین راه‌های پاک کردن آرایش چشم

پاک کردن ارایش چشم
بازدید 54

معمولا ما وقتی بعد از یک روز شلوغ به خانه برمی‌گردیم، اولین کاری که انجام می‌دهیم پاک کردن آرایش و رفتن به رختخواب است. احتمالا به دلیل خستگی، خیلی خشن و سریع آرایش صورت و چشم را پاک می‌کنیم و می‌خوابیم. اشکال کار دقیقا همینجاست. پاک کردن سریع آرایش چشم باعث پاک نشدن و همچنین صدمه رسیدن به پوست دور چشم می‌شود. پوست دور چشم یکی از حساس‌ترین اعضای بدن است و مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد. پاک نکردن درست آرایش چشم باعث ایجاد چین و چروک و آسیب رسیدن به پوست دور چشم و پلک می‌شود. ما در این مقاله ابتدا با نحوه پاک کردن آرایش چشم آشنا می‌شویم و سپس در ادامه با توجه به راه‌های پاک کردن آرایش دور چشم و همچنین نکات پاک کردن آرایش دور چشم، از صدمه رسیدن به پوست دور چشم جلوگیری می‌کنیم.


نحوه پاک کردن آرایش دور چشم

لازمه داشتن پوست سالم و شفاف، نگهداری و مراقبت از آن است. به همان اندازه که به نحوه آرایشتان اهمیت می‌دهید، پاک کردن آرایش هم باید با صبر و حوصله انجام شود. پاک کردن اصولی آرایش از التهابات و مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند. وقتی مواد آرایشی طولانی مدت بر روی پوست می‌مانند، وارد منافذ پوست شده و باعث بسته شدن آن‌ها می‌شوند. این روزها استفاده از مواد آرایشی ضدآب نیز رواج پیدا کرده است که ضرر بیشتری برای پوست دارد. زیرا مواد آرایشی ضدآب ماندگاری بیشتری بر روی پوست دارند و به همان اندازه سخت‌تر پاک می‌شوند. به همین دلیل پاک کردن اصولی و صحیح آرایش، خصوصا آرایش دور چشم بسیار حائز اهمیت است.


•    شستشوی دست‌ها

قبل از پاک کردن آرایش، ابتدا دست‌های خود را با صابون و آب بشویید. این کار از انتقال باکتری‌های موجود بر روی دست به پوست صورت، جلوگیری می‌کند.

•    پاک کردن آرایش دور چشم

اولین مرحله پاک کردن آرایش، پاک کردن آرایش دور چشم است. خط چشم‌، ریمل و سایه‌های ضدآب، معمولا به سختی از روی پوست پاک می‌شوند. برای پاک کردن آرایش دور چشم می‌توانید از شوینده‌ها و مواد مخصوص پوست دور چشم استفاده کنید که در ادامه با انواع آن‌ها آشنا خواهیم شد. دقت کنید که پوست دور چشم به شدت حساس است و نباید به زور و سختی با آن برخورد کرد بلکه به آرامی و نرمی باید آرایش را از روی آن پاکسازی کنید. برای پاکسازی کامل مواد آرایشی، شاید لازم باشد که 2 بار این کار را انجام دهید که ایرادی ندارد. 


•    پاک کردن آرایش صورت

بعد از پاک کردن آرایش دور چشم، نوبت به پاک کردن صورت می‌رسد. مواد پاک کننده مخصوص پاک کردن آرایش صورت یا میسلارواتر را بر روی پدهای مخصوص ریخته و به صورت دورانی بر روی پوست صورت بکشید تا کامل آرایش روی صورت پاک شود. بعد از پاک کردن آرایش، صورت خود را در آینه به دقت نگاه کنید و بررسی کنید که مواد آرایشی بر روی پوست باقی نمانده باشد.


•    شستشوی صورت

بعد از پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست، باید صورت خود را با یک شوینده مخصوص پوست صورت بشورید. این مرحله برای پاک کردن کامل صورت از مواد آرایشی بسیار مهم است، زیرا ممکن است صورت به طور کامل پاکسازی نشده باشد و بعضی از مواد آرایشی همچنان در منافذ پوست باقی مانده باشند.


•    آبرسانی به پوست

در آخرین مرحله از پاک کردن آرایش صورت، باید از آبرسان‌ها یا تونرهایی که خاصیت آبرسانی دارند برای برگرداندن رطوبت طبیعی پوست استفاده کنید. شستشوی صورت و همچنین استفاده از مواد شوینده برای پاک کردن آرایش، باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست می‌شود. به همین دلیل، استفاده از یک آبرسان مناسب برای برگرداندن رطوبت پوست الزامی است.

راه‌های پاک کردن آرایش دور چشم

پاک کردن آرایش صورت بسیار اهمیت دارد و باید به صورت اصولی و با ملایمت انجام شود، اما پوست دور چشم به دلیل اینکه از پوست صورت نازک‌تر و حساس‌تر است، باید بسیار ملایم‌تر و با دقت‌تر پاکسازی شود تا از بروز مشکلات و التهابات پوستی جلوگیری شود. راه‌های زیادی برای پاک کردن آرایش دور چشم وجود دارد که به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد :


•    شامپو بچه

امروزه خیلی از خانم‌ها از محصولات و محلول‌های شوینده مختلفی برای پاک کردن آرایش دور چشم استفاده می‌کنند، اما اگر شما نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت مواد شوینده برای آرایش دور چشم پرداخت کنید، می‌توانید از شامپو بچه برای پاکسازی استفاده کنید. شامپو بچه از مواد ملایم و سبکی ساخته شده است که هم پوست نازک دور چشم را اذیت نمی‌کند و هم چشم‌ها را نمی‌سوزاند. درست است که شامپو بچه باعث سوزش چشم نمی‌شود، اما سعی کنید از رفتن شامپو و کف به درون چشم جلوگیری کنید.

•    دستمال مرطوب


یکی از مهمترین راه‌های پاک کردن آرایش دور چشم استفاده از دستمال مرطوب است. دستمال مرطوب‌ها یکی از پرکاربردترین محصولات برای پاکسازی پوست هستند. پوست دور چشم از بقیه نقاط صورت حساس‌تر است و محصولی که برای پاکسازی آن انتخاب می‌شود باید ملایم و سبک باشد. دستمال مرطوب مخصوص دور چشم به دلیل اینکه مناسب برای پوست دور چشم است و هیچ گونه مواد حساسیت‌زا ندارد، یک شوینده و پاک کننده مناسب برای پاکسازی آرایش به حساب می‌آید.

دستمال مرطوب دور چشم دافی، علاوه بر اینکه تمام آرایش موجود بر روی پوست دور چشم، حتی آرایش ضدآب را از بین می‌برد، باعث کاهش پف چشم و همچنین آبرسانی به پوست می‌شود. مواد مغذی که در فرمولاسیون دستمال مرطوب دور چشم دافی به کار رفته است، فاقد هرگونه پارابن و روغن‌های حساسیت‌زا است و باعث متعادل شدن PH پوست دور چشم نیز می‌شود.


•    گلاب

گلاب را می‌توان یک آبرسان یا تونر طبیعی پوست دانست، که استفاد از آن باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود. قدرت پاک کنندگی گلاب به اندازه بقیه محصولات پاکسازی دور چشم موجود در بازار نیست، اما از گلاب می‌توان برای پاکسازی چربی‌های باقی مانده بر روی پوست و رفع چین و چروک استفاده کرد. نحوه پاک کردن آرایش دور چشم با گلاب به این صورت است که ابتدا مقداری از گلاب را بر روی پد آرایشی یا پنبه بریزید، سپس به آرامی بر روی پوست دور چشم و پلک خود بکشید. به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدان بودن، گلاب برای رفع قرمزی و حساسیت پوست بسیار مناسب است. همچنین کسانی که دچار پف دور چشم می‌شوند، برای رفع این مشکل می‌توانند به صورت روزانه از گلاب استفاده کنند.


•    روغن نارگیل

روغن نارگیل را می‌توان بهترین پاک کننده دور چشم خانگی به حساب آورد. کافیست مقداری از روغن نارگیل را بر روی پد پاک‌کننده یا پنبه بریزید و به پوست دور چشم بمالید. روغن نارگیل علاوه بر پاک کننده بودن به دلیل خاصیت آبرسان بودن آن، باعث مرطوب شدن و آبرسانی به پوست دور چشم می‌شود.


•    روغن بچه

روغن بچه یکی دیگر از موادی است که می‌تواند در پاک کردن آرایش دور چشم کمک کند. روغن بچه به دلیل اینکه مناسب پوست حساس کودک ساخته شده است، کاملا با پوست دور چشم سازگار است و از آن برای پاکسازی آرایش دور چشم نیز می‌توان استفاده کرد. بهتر است که از روغن بچه‌های ضد اشک استفاده کنید و سعی کنید که روغن به درون چشمتان نفوذ نکند.

•    وازلین

یکی دیگر از راه‌های پاک کردن آرایش دور چشم، استفاده از وازلین است. وازلین این قدرت را دارد که انواع آرایش دور چشم حتی ضدآب را نیز از بین ببرد. به دلیل وجود چربی زیاد در وازلین، استفاده از آن برای کسانی که پوست خشکی دارند بسیار مناسب است. استفاده از وازلین باعث رفع چین و چروک پوست و همچنین رشد ابروها نیز می‌شود. روش استفاده از وازلین هم مثل روغن نارگیل و گلاب، مقداری از آن را بر روی پد ریخته و به آرامی به پوست دور چشم بمالید.

وازلین دافی با ترکیباتی مثل روغن آرگان و ویتامین E، علاوه بر پاکسازی آرایش، قابلیت جذب سریع به پوست نیز دارد. فرومولاسیون موجود در وازلین دافی مناسب پوست‌های خشک و خیلی خشک است و باعث مرطوب شدن پوست دور چشم نیز می‌شود.

وازلین هیچگونه ضرری برای پوست ندارد و کاملا با پوست سازگار است اما باید مواظب باشید که محتویات آن به درون چشم نفوذ پیدا نکند. در صورتی که وازلین به چشم شما راه پیدا کرد ابتدا با آب فراوان آن را بشورید و سپس سریعا پلک بزنید تا اثر آن از بین برود.


نکات پاک کردن آرایش چشم

•    سعی کنید از خط چشم و ریمل ضدآب کمتر استفاده کنید. اگرچه ضدآب بودن این محصولات باعث ماندگاری بالا آن‌ها می‌شود، اما پاک کردن آن‌ها از روی پوست دشواری‌هایی دارد و مصرف زیاد آن باعث در معرض خطر بودن چشم نیز می‌شود.

•    اگر جزو آن دسته از افراد هستید که نمی‌توانید از شامپو بچه برای پاکسازی استفاده کنید، می‌توانید از دستمال مرطوب کودک برای پاکسازی پوست دور چشم استفاده کنید. توجه داشته باشید که بعد از پاکسازی آرایش، صورتتان را بشویید.

•    اگر هنگام کشیدن خط چشم دستتان لغزید و نتوانستید آن را صاف بکشید، مقداری لوسیون یا آب را بر روی گوش پاک کن آغشته کنید و اشتباه خود را اصلاح کنید. در این مواقع نیازی به شستن دوباره صورت و چشم‌ها نیست.

•    یکی از اشتباهاتی که در پاک کردن آرایش چشم وجود دارد، مالیدن محکم و با فشار چشم‌ها است. این کار باعث ایجاد چین و چروک در طولانی مدت می‌شود. پاک کردن چشم‌ها باید با ملایمت و به صورت دورانی انجام شود و بعد از پاکسازی حتما باید چشم‌ها را آبکشی کنید تا مواد از روی پوست پاک شود.

•    قبل از پاک کردن چشم‌ها، پد مخصوص پاک کردن آرایش را برای چند ثانیه روی پلک‌های خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود که آرایش از روش چشم زودتر پاک شود و دیگر نیازی به اعمال فشار برای پاکسازی آرایش از روی پوست دور چشم نیست.

•    آرایش چشم را هرگز با شوینده‌های مخصوص صورت یا صابون پاک نکنید. این کار علاوه بر اینکه آرایش چشم را پاک نمی‌کند، بلکه باعث سوزش یا التهاب چشم می‌شود.

•    لوازم آرایش مخصوص چشم را به هیچ عنوان با کسی به اشتراک نگذارید. استفاده مشترک از آن باعث آلودگی و التهابات پوستی می‌شود.

•    پاک کننده‌هایی که دارای بنزوییل پروکسید یا اسید سالیسیلیک هستند، بهترین انتخاب برای کسانی هست که پوست چرب و مختلط دارند.

•    اگر پوست خشک و حساسی دارید به هیچ وجه پاک کننده‌ها را بر روی پوست دور چشم نکشید، بلکه به صورت ضربه‌ای اقدام به پاک کردن آرایش دور چشم بکنید.

•    هیچوقت از یک پد پاک کننده آرایش 2 بار استفاده نکنید. پاک کردن آرایش چشم با پدی که قبلا استفاده شده باعث برگشت مواد آرایشی و آلودگی به چشم و ایجاد مشکلات پوستی می‌شود.


کلام آخر

اولین جایی که با بالا رفتن سن دچار چین و چروک می‌شود، پوست درو چشم است. به دلیل نازک بودن و حساس بودن پوست دور چشم، مراقبت از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. پوست دور چشم مانند پوست حساس کودک است. همانطور که با پوست کودک رفتار می‌شود، باید با پوست دور چشم نیز برخورد کنید. با مراقبت از پوست دور چشم و پاک کردن آرایش به صورت اصولی، از ایجاد چین و چروک و مشکلات پوستی در امان خواهید بود. ما در این مقاله ابتدا با نحوه پاک کردن آرایش دور چشم آشنا شدیم و سپس با اشاره به  راه‌های پاک کردن آرایش دور چشم و همچنین نکات پاک کردن آرایش دور چشم، شما را یک پله به داشتن پوستی شفاف نزدیک کردیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *