1

انواع دستمال مرطوب سطوح

انواع دستمال مرطوب سطوح
بازدید 57

امروزه برای هر موضوعی، دستمال مرطوب مخصوص به آن وجود دارد و دیدن دستمال مرطوب در هر مکانی کاملا طبیعی است. در فروشگا‌ه‌های مواد غذایی، باشگاه‌ها، اداره‌ها، رستوران‌ها و حتی در تعمیرگاه‌های خودرو نیز دستمال مرطوب وجود دارد. به طور خلاصه، دستمال مرطوب برای بسیاری از افراد به یک نیاز روزمره تبدیل شده است. 
این سوال پیش می‌آید که چرا دستمال مرطوب به این اندازه محبوب است؟ در یک کلام جواب این سوال چیزی نیست جز راحتی، دستمال مرطوب زندگی روزمره را آسان‌تر و دلپذیر‌تر کرده است. بعضی دستمال مرطوب‌ها برای موارد بهداشتی و پاکسازی پوست و پاک نمودن آرایش به کار می‌روند و از بعضی محصولات دستمال مرطوب برای ضدعفونی کردن و پاکسازی سطوح و موارد صنعتی استفاده می‌شود. 
ما در این مقاله ابتدا به این سوال که دستمال مرطوب سطوح چیست پاسخ می‌دهیم و سپس با انواع دستمال مرطوب سطوح نیز آشنا خواهیم شد.


دستمال مرطوب سطوح چیست؟

دستمال مرطوب سطوح به تکه‌های کاغذی و پارچه‌ای گفته می‌شود که از قبل با مواد ضدعفونی و آنتی باکتریال مرطوب شده‌اند. بیشتر لوازم منزل مثل شیرآلات، توالت فرنگی، وان، تلفن و اغلب سطوح مثل سرامیک، اجاق گاز و سینک دچار لکه و آلودگی‌های محیطی می‌شوند. پاک کردن این اقلام با دستمال‌های پارچه‌ای به گسترش بیشتر باکتری و میکروب‌ها کمک می‌کند. مواد موجود در دستمال مرطوب سطوح باعث پاکسازی سخت‌ترین لکه‌ها و آلودگی‌ها می‌شود و با مواد ضدعفونی که در آن به کار رفته است، انواع میکروب و باکتری‌ها را نیز از بین می‌برد.


کاربرد و ویژگی‌های دستمال مرطوب سطوح

•    مناسب برای زندگی روزمره و استفاده آسان و سریع از آن
•    پاک کننده قوی در برابر لکه‌ها و چربی‌ها
•    ایجاد بوی خوب به دلیل داشتن رایحه‌های مختلف
•    ایجاد درخشندگی بر روی اشیا استیل به دلیل ترکیبات ویژه
•    محصولی مناسب برای پاک کردن سطوح منزل و محل کار
•    قدرت پاک کنندگی و جذب بالا به دلیل آنتی باکتریال بودن
•    سازگاری با انواع پوست


انواع دستمال مرطوب سطوح

دستمال مرطوب سطوح دارای مواد آنتی باکتریال و ضدعفونی است و برای از بین بردن میکروب و باکتری موجود در لوازم خانگی و صنعتی به کار می‌رود. تنوع این محصولات به دلیل وجود مواد ضدعفونی مخصوص پاکسازی در آن اسات که برای پاکسازی سطوح و پاکسازی لوازم، می‌تواند متفاوت باشد.

دستمال مرطوب لوازم منزل چیست؟

مواد موجود در دستمال مرطوب لوازم منزل کاملا مناسب پاکسازی اشیا و لوازم منزل شما است و از موادی تشکیل شده است که هیچگونه ضرری برای وسایل منزل ندارد. قدرت پاک‌کنندگی مواد موجود در دستمال مرطوب لوازم منزل باعث شده است که هرگونه لک و کثیفی را از بین ببرد و آن‌ها را ضدعفونی کند.
دستمال مرطوب لوازم منزل دافی گزینه مناسبی برای پاک کردن سطوح لوازم منزل و همچنین پاک کردن اشیائی است که در طول روز کثیف و آلوده می‌شوند. میکرو اسکراب‌های لایه بردار و همچنین مواد شوینده موجود در دستمال مرطوب لوازم منزل دافی، قادر به پاک کردن انواع لکه‌ها و چربی‌ها نیز می‌باشند.

دستمال پاک کننده شیرآلات چیست؟

زیبایی شیرآلات زمانی مشخص می‌شود که تمیز و براق باشند. بسیاری از محصولاتی که برای پاکسازی شیرآلات در بازار موجودند، حاوی مواد شیمیایی هستند که برای پوست ضرر دارند و باعث حساسیت‌های پوستی می‌شوند. مواد موجود در دستمال پاک کننده شیرآلات باعث پاکسازی کامل آلودگی‌ها و همچنین براق شدن شیرآلات می‌شوند، همچنین این مواد کاملا با پوست دست سازگار هستند و باعث هیچگونه حساسیت پوستی برای شما نمی‌شوند. 

دستمال چند منظوره سطوح

گردگیری و تمیز کردن روزانه منزل یک روتین روزمره در بیشتر خانواده‌ها است. از آنجایی که دستمال‌‌های کاغذی و پارچه‌ای مخصوص پاکسازی و گردگیری، مکانی مناسب برای رشد انواع باکتری هستند، دستمال چند منظوره سطوح می‌تواند چاره این مشکل باشد. مواد ضدعفونی و همچنین میکرواسکراب‌هایی که در دستمال چند منظوره سطوح وجود دارد، باعث از بین رفتن هرگونه آلودگی بر روی سطوح و همچنین لوازم منزل می‌شود.


دستمال چند منظوره دافی با پاک کنندگی سریع و آسان مناسب برای پاک کردن لکه‌ها و آلودگی‌ها از روی انوع سطوح و لوازم خانگی و صنعتی هستند. مواد به کار رفته در فرمولاسیون دستمال چند منظوره دافی موجب بر این شده که این محصول به یک پاک کننده قوی تبدیل شود.

مواد تشکیل دهنده انواع دستمال مرطوب سطوح

•    اتانول

اتانول یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده ضدعفونی و پاک کننده‌ها است که خواص ضد باکتریایی آن باعث مرگ سلول‌های قارچ‌، باکتری‌ و میکروب‌ها می‌شود.

•    گلیکول

گلیکول‌ها یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده جرمگیر‌ها به حساب می‌آیند. گلیکول با خاصیت جرمگیری باعث از بین رفتن سریع لکه‌های چربی می‌شود.

•    پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول در ترکیبات دستمال مرطوب بیشتر از گلیکول‌ها به کار رفته است و دلیل آن این است که خطر تماس مواد شیمیایی با دست را کنترل می‌کند و باعث کاهش آن می‌شود.

•    ایزوپروپیل الکل

ایزوپروپیل الکل پایه اصلی مواد ضدعفونی، محصولات بهداشتی و لوسیون‌ها می‌باشد. ایزوپروپیل الکل علاوه بر اینکه به آسانی میکروب‌ها را از بین می‌برد، باعث براق شدن بعد از پاکسازی هم می‌شود.

•    فنوکسی اتانول

فنوکسی اتانول در محصولات بهداشتی، صابون‌ها و پاک کننده‌ها به کار می‌رود. خاصیت ضد میکروبیِ فنوکسی اتانول مانع از رشد قارچ‌ها، باکتری‌ها و مخمر‌ها می‌شود.

•    کوکامیدو پروپیل بتائین

به دلیل قدرت پاک‌کنندگی که کوکامیدو پروپیل بتائین در شستشو دارد از این محصول در اکثر شوینده‌ها استفاده می‌شود. ترکیب کوکامیدو پروپیل بتائین با اتر الکل‌ها باعث چند برابر شدن قدرت پاک‌کنندگی می‌شود.

•    پنتا سدیم تری فسفات

پنتا سدیم تری فسفات باعث بیشتر شدن عمق نفوذ مواد شوینده به سطح می‌شود و به دلیل قلیایی بودن آن، می‌تواند در از بین بردن لکه‌ها کمک شایانی بکند.

تفاوت دستمال مرطوب ضد باکتری با ضد عفونی چیست؟

دستمال مرطوب‌ها معمولا در دو نوع ضد باکتری و ضدعفونی عرضه می‌شوند. 
اولین تفاوت بین دستمال مرطوب ضد باکتری و ضد عفونی این است که؛ دستمال مرطوب ضد باکتری معمولا بر روی پوست استفاده می‌شود اما دستمال مرطوب ضد عفونی برای پاک کردن سطوح نرم و سخت استفاده می‌شود.
به عنوان مثال هنگام انجام آزمایش خون، از دستمال ضد باکتری برای پاک کردن دست بیمار و از دستمال ضد عفونی برای پاک کردن سینی پزشک استفاده می‌شود.
دومین تفاوت بین این دو محصول در ترکیبات به کار رفته در آن‌ها است. بعضی از مواد آلی و معدنی آن‌ها، باکتری را بر روی سطوح بهتر می‌توانند از بین ببرند و برخی دیگر باکتری‌های روی پوست را راحت تر از بین می‌برند.
تفاوت آخر این دو محصول این است که دستمال‌های ضد عفونی باکتری‌ها را صد در صد می‌کشد اما دستمال‌های ضد باکتری فقط باکتری‌ها را به صورت سطحی از بین می‌برد. با این حال این دو محصول در آخر باعث از بین رفتن آلودگی و کثیفی می‌شوند.


نکاتی درباره استفاده از انواع دستمال مرطوب سطوح

•    به هیچ عنوان از دستمال مرطوب سطوح برای پاک‌کردن دست و صورت استفاده نکنید
•    دستمال مرطوب سطوح را به مدت طولانی بر روی محصولات چوبی قرار ندهید
•    برای پاک کردن سطوح شیشه‌ای از دستمال مرطوب سطوح استفاده نکنید
•    پس از اینکه سطح مورد نظر را پاک کردید، در صورتی که رد و لکه‌ای از آن به جا ماند، از یک دستمال نمدار برای پاک‌کردن رد دستمال استفاده کنید
•    جهت جلوگیری از خشک شدن دستمال مرطوب، دستمال‌ها را از جعبه خارج نکنید و بعد از استفاده مطمئن شوید که درب آن بسته باشد
•    بعد از استفاده از دستمال مرطوب سطوح آن را در سطل زباله انداخته و دستان خود را بشویید


کلام آخر

در میان پاک‌ کننده‌های سطوح و لوازم خانگی، اغلب آن‌ها برای استفاده، نیاز به یک سری مراقبت‌های شخصی و یا شیوه‌های خاصی برای استفاده دارند که این موضوع کار با آن‌ها را کمی مشکل می‌کند. 
اما در این بین استفاده از دستمال مرطوب سطح بسیار آسان و راحت بوده و علاوه بر استفاده آسان باعث از بین رفتن عمیق کثیفی‌ها و آلودگی‌ها می‌شود. از مزایای دیگر استفاده از دستمال مرطوب سطوح عدم نیاز به آب است، یعنی بعد از استفاده از آن نیاز به آبکشی ندارد. ما در این مقاله ابتدا به این سوال که دستمال مرطوب سطوح چیست پاسخ دادیم و در ادامه با کاربرد انواع دستمال مرطوب سطوح نیز آشنا شدیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Marioanymn گفت:

    Bitcoin (BTC) might just be the golden opportunity of our era, poised to skyrocket to $200,000 in the upcoming year or the one following. In the past year alone, BTC has witnessed a staggering 20-fold increase, while other cryptocurrencies have surged by an astounding 800 times! Consider this: a mere few years ago, Bitcoin was valued at just $2. Now is the time to seize this unparalleled chance in life.
    Join Binance, the world’s largest and most secure digital currency exchange, and unlock free rewards. Don’t let this pivotal moment slip through your fingers!
    Click the link below to enjoy a lifetime 10% discount on all your trades.
    https://swiy.co/LgSv