0

خواص روغن شترمرغ برای پوست

خواص روغن شترمرغ برای پوست
بازدید 223

زیبایی هر فردی وابسته به سلامت پوستش است. اولین عضوی از بدن که در اولین نگاه به چشم میآید، پوست هست. سلامتی پوست، درخشان و آراستگی پوست تاثیر زیادی بر روی زیبایی انسان میگذارد. خیلی از افراد برای مراقبت از زیبایی و سلامتی پوست، ترجیح میدهند که از مواد طبیعی استفاده کنند. یکی از این مواد طبیعی، روغن شترمرغ است. روغن شترمرغ که یکی از ترکیبات اصلی در فرمولاسیون اکثر مواد مراقبتی و بهداشتی است، حاوی مواد مغذی مورد نیاز پوست بوده که علاوه بر افزایش نرمی و لطافت پوست، به کاهش روند پیری پوست و عدم ایجاد چین و چروک نیز کمک می‌کند. روغن شتر مرغ علاوه بر پوست، برای مو نیز فواید بسیار زیادی دارد. ما در این مقاله ابتدا با فواید روغن شترمرغ برای پوست آشنا میشویم و سپس در ادامه به طریقه مصرف روغن شترمرغ برای پوست صورت نیز اشاره خواهیم کرد.


روغن شترمرغ چیست؟

شترمرغ یکی از بزرگترین پرنده‌های دنیاست و روغنی که از بدن و استخوانش بدست می‌آید یکی از بهترین مواد طبیعی و مفید برای پوست است. شترمرغ به دلیل چربی که در بدن خود ذخیره میکند، میتواند تا چند ماه بدون مواد غذایی زندگی کند. روغن شترمرغ حاوی انواع مواد مغذی مثل ویتامین E، امگا 3، امگا 6 و اسیدهای چرب مناسب پوست بدن است. به دلیل اینکه شترمرغ یک حیوان گیاه خوار است، هر سبزی و گیاهی که مصرف میکند را تبدیل به چربی میکند، و این چربی بدست آمده کاملا طبیعی و مقوی است. روغن شترمرغ یکی از اصلی ترین مواد در ترکیبات محصولات مراقبت از پوست و بهداشتی بوده که برای درمان التهابات پوستی، کاهش چین و چروک، چاقی صورت و رفع خشکی پوست استفاده میشود.

خواص روغن شترمرغ برای پوست

روغن شترمرغ به دلیل طبیعی بودن و ارگانیک بودنش، فواید زیادی برای پوست انسان دارد که در ادامه به مهم‌ ترین آنها اشاره خواهیم کرد:


•    مرطوب کننده پوست

اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ باعث شده که این روغن یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست به حساب بیاید. بهتر است برای محافظت از پوست و افزایش لطافت پوست قبل از آرایش از روغن شترمرغ استفاده کنید. همچنین میتوانید این روغن را قبل از خواب نیز به صورت و دستان خود بمالید و با خیال راحت بخوابید. زیرا این روغن علاوه بر اینکه سرعت جذب بالایی دارد، به دلیل سبک بودنش هیچ اثری از خود بر روی لباس و محیط اطراف نمیگذارد.

•    جوانسازی و شادابی پوست

اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ در کنار باقی ویتامینها، علاوه بر اینکه باعث رشد سلولهای جدید پوست میشود، شادابی و طراوت را برای پوست به ارمغان میآورد. 

•    رفع چین و چروک پوست

از دیگر خواص روغن شترمرغ برای پوست، رفع چین و چروک پوستی و کاهش روند پیر شدن پوست است. اشعه های خورشید، بالا رفتن سن و آلودگی های محیطی باعث ایجاد چین و چروگ پوستی میشود. خیلی از افراد برای رفع این مشکل به دنبال محصولات شیمیایی میروند که در بعضی مواقع نتیجه عکس میگیرند. اگر به دنبال یک محصول طبیعی برای رفع چین و چروک پوستی هستید، روغن شترمرغ میتواند بهترین گزینه باشد. نازک شدن پوست و کاهش کلاژن سازی در سنین بالاتر، باعث ایجاد چین و چروک پوستی میشود. روغن شترمرغ با افزایش کلاژن سازی پوست و همچنین تقویت پوست، از روند پیر شدن پوست میکاهد.


•    ضدالتهاب مناسب برای پوست

روغن شترمرغ یک ضدالتهاب برای پوست بشمار می آید. اثرات ناشی از اگزمای پوستی اعم از قرمزی، خارش، و پوسته پوسته شدن میتواند باعث ایجاد مشکلات پوستی شود. روغن شترمرغ به دلیل داشتن انواع ویتامین و آنتی اکسیدان ها، باعث کاهش التهابات پوستی شده و پوست ملتهب شده را بهبود میبخشد. این روغن حتی در مواردی آفتاب سوختگی، تاول و نیش حشرات را نیز بهبود می‌دهد.


•    رفع زخم های پوستی

مصرف روغن شترمرغ برای صورت میتواند از بروز جوش و آکنه جلوگیری کرده و زخمها را التیام دهد. یکی از مشکلاتی که برای پوست به وجود میآید، زخم و بعد از آن جای زخم بر روی پوست است. روغن شترمرغ با ترکیبات ضدالتهابی که دارد، خیلی زود باعث بسته شدن زخم میگردد. این خاصیت به خصوص برای افراد دیابتی که به دلیل بالا بودن قند خون خیلی بیشتر از افراد دیگر دچار زخم و کبودی میشوند، میتواند بسیار مناسب باشد. همچنین روغن شترمرغ از بروز گوشت اضافه بعد از زخم نیز جلوگیری می‌نماید.

•    ضدآفتاب

نور خورشید و اشعه های فرابنفش باعث ایجاد انواع مشکلات پوستی و در صدر آن، باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. روغن شترمرغ برای پوست به دلیل داشتن انواع آنتی اکسیدانها و خواص ضدالتهابی، میتواند نقش یک ضدآفتاب را بازی کند و از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند. افرادی که دارای پوست چرب هستند و مایل به استفاده از کرمهای ضد آفتاب نیستند، میتوانند با خیال راحت از روغن شترمرغ استفاده کنند. زیرا این روغن هیچ ردی از چربی بر روی پوست باقی نمیگذارد. فقط کافیست 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از این روغن استفاده کنید.


•    رفع ترک‌های پوستی

ترک های پوستی یکی از متداولترین مشکلات پوستی به حساب می‌آید. چاقی و لاغری ناگهانی، کشیدگی پوست، کم شدن حالت کشسانی پوست و بارداری باعث ایجاد ترک های پوستی میشود. یکی دیگر از خواص روغن شترمرغ برای پوست، رفع ترک های پوستی است. 
همچنین ممکن است که تا به حال دچار ترک پوست پا شده باشید. ترک پوست پاشنه پا علاوه بر انکه باعث ایجاد پوسته پوسته شدن، خارش و حتی خونریزی میشود، از لحاظ زیبایی هم میتواند برای افراد خجالت آور باشد. ترک پوست پاشنه پا با ایستادن های زیاد، استفاده از کفش نامناسب، کم آب شدن بدن و بالا رفتن سن اتفاق میافتد. روغن شترمرغ میتواند به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و با از بین بردن سلول های مرده پوست، باعث جذب بیشتر اکسیژن برای پوست شود.


•    افزایش چاقی صورت

وجود ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری بدن در روغن شترمرغ موجب شده که، استفاده از این روغن باعث افزایش آبرسانی به پوست، رفع خشکی پوست و همچنین مراقبت از پوست شود. افزایش آبرسانی و رفع خشکی، باعث چاق شدن پوست صورت و به اصطلاح توپر شدن گونه ها میشود.

•    رفع سیاهی زیر چشم

کمبود رطوبت و خشکی پوست دور چشم باعث کدر شدن و تیره شدن پوست زیر چشم میگردد. روغن شترمرغ علاوه بر نفوذ بر لایه های زیرین پوست برای آبرسانی، با افزایش رطوبت پوست، میتواند باعث روشن شدن پوست زیر چشم و افزایش درخشندگی پوست شود.

برای آشنایی با مراقبت‌های پوست دور چشم کلیک کنید.


•    رفع خشکی لب

خواص روغن شترمرغ محدود به پوست نیست. اگر دچار خشکی و پوسته پوسته شدن لب هستید، روغن شترمرغ باعث افزایش نرمی و لطافت لبهایتان میشود.


طریقه مصرف روغن شترمرغ

قبل از استفاده از روغن شترمرغ ابتدا باید پوست دست و صورت خود را شستشو دهید. بهتر است از صابون شترمرغ برای شستشو دست و صورت استفاده کنید. ولی اگر در دسترس نبود، سعی کنید از صابونهای گیاهی کمک بگیرید و پوست دست و صورت خود را به طور کامل بشویید تا هیچ آلودگی و چربی بر روی آنها نمانده باشد. چند قطره از روغن شترمرغ را بر روی دستان خود ریخته و به صورت خود بمالید. برای مدت 5 الی 10 دقیقه صورت خود را با روغن شترمرغ ماساژ دهید تا روغن کامل جذب پوستتان شود. اگر روغن شترمرغ شما اصل باشد، هیچگونه رد چربی بر روی پوست شما باقی نمیماند. 2 بار در روز استفاده از روغن شترمرغ، میتواند شما را به پوست دلخواهتان برساند.

نحوه تشخیص روغن شترمرغ اصل

خواص روغن شترمرغ برای پوست بیشمار است و میتواند جایگزین مناسبی برای محصولات شیمیایی باشد. اما مساله نگران کننده این است که همان قدر که روغن شترمرغ محبوبیت زیادی دارد، تولید و فروش روغن شترمرغ تقلبی نیز بشدت بالاست. بسیاری از افراد هنگام تهیه روغن شترمرغ، در اصل بودن یا تقلبی بودن آن تردید دارند. نکات و توصیههایی برای تشخیص اصل بودن روغن شترمرغ وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا میشویم:

•    روغن شترمرغ در دمای اتاق به صورت مایع هست و توجه داشته باشید که در آن نباید هیچگونه مواد جامدی وجود داشته باشد.

•    روغن شترمرغ در دمای پایین به صورت جامد است.

•    یکی از نکات مهم روغن شترمرغ اصل، رنگ آن است. روغن شترمرغ در دمای پایین، به صورت جامد و سفید رنگ بوده، و در دمای معمولی به صورت مایع و طلایی رنگ است.

•    روغن شترمرغ اصل حاوی ریزدانههایی در ترکیب خود است.

•    روغن شترمرغ اصل سرعت جذب زیادی دارد. زمانی که روغن را بر روی پوست خود ماساژ دادید، بعد از گذشت 5 دقیقه جذب پوست شده و هیچ چربی از خود باقی نمیگذارد. اگر روغن شترمرغ استفاده کردیدو بعد از آن نیاز به شستشوی پوست داشتید، روغن شترمرغ قلابی بوده است.

•    روغن شترمرغ اصل بوی مخصوص به خودش را دارد. بوی تند و حیوانی بودن آن نشانه روغن شترمرغ اصلی است. اگر با بوی آن آشنا هستید میتوانید اصل بودن و تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. 

•    روغن شترمرغ اصل بدون افزودنی است و بعد از 6 ماه فاسد میشود. اسیدهای چرب موجود در روغن بعد از 6 ماه تبدیل به پراکسید میشود و موجب فاسد شدن روغن شترمرغ میشود.


کلام آخر


مشکلات پوستی و پیدایش چین و چروک امری طبیعی در زندگی بوده و برای جلوگیری از آن علاوه بر رعایت تغذیه و سبک زندگی، باید از پوست نیز مراقبت نمود. محصولات متنوعی برای مراقبت از پوست وجود دارد اما اگر اهل محصولات شیمیایی نیستید و بیشتر محصولات گیاهی و طبیعی استفاده میکنید، روغن شترمرغ میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. 
روغن شترمرغ باعث افزایش رطوبت پوست، رفع چین و چروک، محافظت از پوست در برابر خورشید، ترمیم زخم و التهابات پوستی، رفع ترک پوست و همچنین افزایش درخشندگی و لطافت پوست میشود. مهمترین نکته در استفاده از این محصول این است که حتما از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید. ما در این مقاله ابتدا به خواص روغن شترمرغ برای پوست اشاره کردیم و سپس در ادامه با طریقه مصرف روغن شترمرغ و همچنین فواید مصرف روغن شترمرغ برای پوست صورت نیز آشنا شدیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *