0

درمان های خانگی برای رفع همیشگی سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم
بازدید 51

انسان همواره در طول زندگی به دنبال زیبایی است و میکوشد که پوستی زیبا و چهره‌ای زیبا داشته باشد. عوامل زیادی زیبایی انسان را به خطر می‌اندازد که یکی از این موارد، سیاهی دور چشم است. دلایل مختلفی وجود دارد که سیاهی دور چشم اتفاق می‌افتد. کم‌خوابی، عوامل ژنتیکی، کم آبی بدن و افزایش سن میتواند در این موضوع تاثیر گذار باشند. خیلی از افراد به دنبال راهی ساده و کم هزینه برای درمان سیاهی دور چشم هستند تا بتوانند زیبایی را به صورت خود بازگردانند. راه‌های درمان طبیعی و خانگی معمولا بهترین روش به جای استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی هستند که میتواند راهی کم هزینه و ساده باشد. ما در این مقاله ابتدا درباره عوامل تاثیر گذار در پیدایش سیاهی دور چشم صحبت میکنیم و سپس در ادامه به راه‌های رفع سیاهی دور چشم اشاره خواهیم کرد.

سیاهی دور چشم

پوست انسان با گذشت زمان کلاژن خود را از دست میدهد و با افزایش سن پوست نازکتر میشود. این موضوع ارتباطی با نوع پوست شما یا نحوه نگهداری شما ندارد، زیرا با افزایش سن پوست شما دیگر مثل قبل نخواهد شد. سیاهی دور چشم یکی از اتفاقات طبیعی است که شاید برای هر انسانی در طول زندگی اتفاق بی‌افتد. عوامل زیادی میتواند باعث ایجاد این موضوع شود و آن را تشدید کند که ما به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • خستگی و کم‌خوابی

خستگی معمولا در اثر کم‌خوابی، فعالیت زیاد و حتی پرخوابی اتفاق می‌افتد. همه این موارد باعث بر این میشود که تیرگی دور چشم نمایان شود. اگر در روز کمتر از 7 الی 8 ساعت بخوابید، پوستتان رنگ پریده به نظر میرسد و دچار سیاهی دور چشم میشوید. پرخوابی هم باعث جمع شدن مایع زیر چشم شده که در ادامه چشم‌ها پف کرده به نظر میرسد. گاهی اوقات هم پلک‌های پف کرده چشم باعث ایجاد حلقه‌های تیر شکل در زیر چشم میشود.

  • خستگی چشم

زمانی که شما بیش از اندازه به چشم خود فشار بیاورید و مدت زیادی خیره به گوشی و یا تلویزیون باشید، رگ‌های خونی زیر چشم بزرگ میشود. افزایش حجم رگ‌های خونی پوست زیر چشم سیاهی و تیرگی را به همراه دارد.

  • افزایش سن

با افزایش سن سطح کلاژن سازی و چربی پوست کاهش پیدا میکند. به همین دلیل خاصیت ارتجاعی پوست هم کاهش پیدا کرده و پوست نازکتر میشود. عروق خونی که در زیر پوست وجود دارند با نازک تر شدن پوست بیشتر نمایان میشوند و تبدیل به سیاهی دور چشم میشوند.

افزایش سن و سیاهی دور چشم
  • آلرژی

هیستامین ماده‌ای است که بدن هنگام مواجه شدن با یک ماده حساسیت‌ زا ترشح میکند. آزاد شدن هیستامین در بدن علائمی مثل خارش، سوزش و قرمزی دور چشم را به همراه دارد. آلرژی خارش دور چشم و همچنین مالش پوست دور چشم را افزایش میدهد. همین امر باعث تورم و سیاهی دور چشم میگردد.

  • نور خورشید

نور خورشید و اشعه‌های فرابنفش علاوه بر اینکه باعث ایجاد چین و چروک و التهابات پوستی میشوند، باعث تیرگی پوست نیز میگردند. تابش بیش از اندازه نور خورشید بر پوست تولید ملانین پوست را افزایش داده که عامل اصلی تیره شدن پوست یا به اصطلاح برنزه شدن پوست میشود. همین امر باعث میشود که تیرگی دور چشم هم اتفاق بی‌افتد.

  • کم آبی بدن

کم آبی یکی از موارد تأثیر گذار در تیرگی دور چشم است. وقتی بدن کم آب میشود و یا به خوبی هیدراته نمی‌شود، پوست شروع به تیرگی و کدر شدن میکند. همین موضوع روی پوست زیر چشم هم اتفاق می‌افتد و چشم‌ها را گود افتاده نمایان میکند.

سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

گود افتادگی و تیرگی دور چشم میتواند زیبایی صورت را به خطر بیاندازد. علاوه بر داروها و محصولات شیمیایی متنوع برای رفع سیاهی دور چشم، روش‌های درمانی خانگی و همچنین رعایت چند نکته میتوانند به درمان سیاهی دور چشم کمک کنند که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • خواب کافی

کمبود خواب باعث تیرگی پوست میشود و میتواند سیاهی دور چشم را افزایش دهد. بنابرین داشتن خواب کافی 7 الی 8 ساعت در روز میتواند تیرگی دور چشم را کاهش دهد.

  • نوشیدن آب کافی

زمانی که بدن هیدراته باشد و آبرسانی منظم و کافی به آن انجام شود باعث افزایش رطوبت پوست شده و روشنی و درخشندگی را برای پوست به ارمغان می‌آورد. کم آب بودن بدن سیاهی دور چشم را افزایش میدهد.

  • پاکسازی به موقع آرایش چشم

مصرف زیاد مواد آرایشی خصوصا مواد آرایشی ضدآب که ماندگاری زیادی دارند، باعث بسته شدن منافذ پوست میشوند. ماندگاری زیاد آرایش بر روی پوست دور چشم و یا عدم پاکسازی آن اثرات مخربی مانند ایجاد چین و چروک، آکنه، التهابات پوستی و تیرگی پوست دور چشم را به همراه دارد. توصیه می‌شود که کمتر از مواد آرایشی استفاده کنید و در صورت استفاده، پاکسازی عمیق و به موقع آرایش را در اسرع وقت قبل از خواب انجام دهید.

دستمال مرطوب دور چشم دافی با داشتن مواد مغذی مثل آلوئه‌ورا و روغن جوانه گندم به راحتی تمام مواد آرایشی و حتی مواد آرایشی ضدآب را به صورت عمیق پاکسازی نموده و همچنین پف زیر چشم را نیز کاهش می‌دهد. دستمال مرطوب دور چشم دافی فاقد هرگونه پارابن یا مواد حساسیت زا بوده و میتواند PH پوست را نیز متعادل سازد.

  • آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از مواد طبیعی تأثیر گذار در رفع سیاهی دور چشم است. آلوئه‌ورا با کاهش ملانین پوست علاوه بر آبرسانی، باعث درخشندگی و روشنی پوست نیز میشود. کافیست مقداری از ژل آلوئه‌ورا را بر روی پوست اطراف دور چشم بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید آلوئه‌ورا از شب تا صبح بر روی پوست دور چشم شما بماند و سپس صبح روز بعد با آب ولرم آن را شستشو دهید.

  • خیار

خیار یکی از بهترین مواد برای درمان سیاهی دور چشم است. به دلیل وجود مقدار زیادی آب در ترکیبات خیار، این ماده علاوه بر آبرسانی کامل پوست، دارای خواص ضد التهابی نیز بوده که باعث کاهش تورم پوست دور چشم و همچنین رفع سیاهی دور چشم میشود. برای استفاده از خیار میتوانید چند برش نازک از خیار را برای مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی چشم‌هایتان قرار دهید.

خیار برای پوست دور چشم
  • چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است که به بهبود گردش خون و همچنین کاهش عروق خونی پوست دور چشم کمک میکند. همچنین چای کیسه‌ای رنگدانه‌‌های پوست را کاهش میدهد که باعث روشن‌تر شدن پوست میشود. برای استفاده از چای کیسه‌ای برای رفع سیاهی دور چشم کافیست دو عدد چای کیسه‌ای را خیس کرده و درون یخچال قرار دهید. پس از سرد شدن، آنها را برای مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی چشم‌هایتان قرار دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.

  • گلاب

گلاب یکی از مواد تاثیر گذار در روشن‌تر شدن پوست است که خاصیت جمع کنندگی پوست و رفع چین و چروک پوست را نیز دارد. شما میتوانید روزانه مقداری از گلاب را بر روی پوست دور چشم اسپری کنید تا باعث رفع سیاهی دور چشم شود. اگر هنگام اسپری کردن مقداری از گلاب به داخل چشم رفت اصلا جای نگرانی نیست. زیرا گلاب خاصیت شستشو دهندگی چشم را نیز به همراه دارد. همچنین شما میتوانید به جای اسپری کردن یک عدد پنبه را به مقداری از گلاب آغشته کنید و برای 15 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و سپس شستشو دهید.

  • سیب‌ زمینی

سیب زمینی یکی از مواد طبیعی سرشار از ویتامین C است که با افزایش کلاژن سازی، پوست را جوان‌تر میکند. برای رفع تیرگی دور چشم از آب سیب زمینی استفاده کنید. کافیست آب یک عدد سیب زمینی را استخراج کرده و با استفاده از یک پنبه، پوست دور چشم را برای مدت 15 دقیقه آغشته به آب سیب زمینی کرده و سپس شستشو دهید.

  • گوجه

گوجه سرشار از ویتامین‌های A و B است که میتواند از پیری پوست جلوگیری کند. همچنین گوجه فرنگی خاصیت روشن کنندگی پوست را نیز دارد که باعث رفع سیاهی دور چشم نیز میشود. برای اینکار یک عدد گوجه را پوره کنید و سپس به پوست دور چشم بمالید. اجازه دهید پوره گوجه برای مدت 15 دقیقه بر روی دور چشم استراحت کند و سپس شستشو دهید. این کار را میتوانید 2 الی 3 بار در هفته انجام دهید.

گوجه برای پوست دور چشم
  • زردچوبه

زردچوبه سرشار از مواد آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که برای رفع تیرگی دور چشم بسیار مفید است. برای استفاده از آن مقداری از زردچوبه را با یک عدد خیار ریز خرد شده و یا له شده مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را برای 15 دقیقه بر روی پوست دور چشم استراحت داده و سپس شستشو دهید.

کلام آخر

سیاهی دور چشم باعث بهم زدن زیبایی صورت میشود. این موضوع علاوه بر درمان، نیاز به رعایت یکسری نکات دارد تا بتواند به طور کامل رفع شود. داشتن خواب کافی، نوشیدن آب کافی، پاک کردن به موقع آرایش چشم، عدم استفاده از دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی و همچنین فشار نیاوردن به چشم‌ها میتواند از این اتفاق پیشگیری کند. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است اما اگر به هر دلیلی دچار این اتفاق شدید، با راه و روش‌های خانگی کاملا میتوانید این موضوع را کنترل کرده و آن را بهبود ببخشید. ما در این مقاله ابتدا درباره دلایل بروز سیاهی دور چشم صحبت کردیم و در ادامه نیز به انواع روش‌های خانگی برای درمان سیاهی دور چشم نیز اشاره کردیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *